سیاست

کمیسیون مستقل انتخابات : تاکنون نزدیک به شش ملیون تن درسراسرکشور درروند ثبت نام رای دهی شرکت کرده اند .

کابل 21 جوزا / باختر
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که 2887  (دوهزار و هشت صد و هشتاد و هفت) مرکز ثبت نام را در قریه ها تعیین کرده است و تا کنون به یک هزار مرکز ثبت نام، مواد حساس ثبت نام نرسیده است.
این درحالیست که روند ثبت نام درمرکزهای ولایت ها ولسوالی های 22 جوزاپایان می یابد وروند مرحله سوم  ثبت نام رای دهنده گان درقریه آغازگریده است واین روند  تا 15 سرطان ادامه  میابد .
گزارشگراژانس باختر مینگارد : سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته است خلاف مرحلۀ دوم که ما مواد حساس را در بسیاری جاها نتوانستیم به آسانی برسانیم، اما این بار، بسیار به آسانی موادی که در مرکزهای ولسوالی‌ها بود در روز اول به بسیاری مرکزها رسیده است  تنها محدود مراکز وجود دارند  که به علت ناامنی‌ها این موادرا دریافت نکرده اند 
قرار است روند ثبت نام رأی‌دهنده‌‍گان در روستاهای کشور، تا روز پانزدهم ماه سرطان ادامه داشته باشد
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که از25 حمل تاکنون نزدیک به شش ملیون تن درروندثبت نام رای دهی درسراسر کشور شرکت کرده اند که از میا ن 3908502 مرد و1944787 زنان میباشد و 115680 تن کوچی ها و520 تن ان را اهل هنود تشکیل میدهد .
به گفته مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون بیش از ۸۲۴۷ تن بسته‌های معلوماتی را به دست آورده‌اند که از این میان ۳۰۴۳ تن برای انتخابات مجلس نمایندگان و ۵۲۴۷ تن دیگر برای انتخابات شورای ولسوالی ها بوده است.
اما تاهنوز تنها ۱۳۰۰ تن دوباره با تکمیل کردن سندهای مورد نیاز، به عنوان نامزد انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ثبت نام کرده اند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا