سیاست

کمیسیون صحت، تربیت بدنی و جوانان ولسی جرگه خواستار امضاء سند همکاری های امنیتی با امریکا شد

کابل 9 قوس 1392
کمیسیون صحت، تربیت بدنی، جوانان، کار و کارگر ولسی جرگه، نشست مشترک فوق العادۀ را تحت نام«دیدگاه جوانان افغانستان در مورد پیمان امنیتی با امریکا» برگزار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این نشست که به ریاست داکتر نقیب الله فایق رئیس کمیسیون صحت و جوانان و با اشتراک محمدنعیم لالی حمیدزی وکیل قندهار و کمیسیون امور داخلی، سید اسماعیل جهانگیر رئیس شبکۀ جامعۀ مدنی 34، بشیراحمد مسئول شورای همبستگی مدنی افغانستان و مستوره آرزو رئیس فدراسیون بدمنتون کمیتۀ ملی المپیک و فعال جامعۀ مدنی در تالار کنفرانس های ولسی جرگه برگزار شد، فعالین جامعۀ مدنی دیدگاه ها و نظریات شان را پیرامون ارزش و اهمیت پیمان امنیتی با ایالات متحدۀ امریکا و پیامدهای آن در رابطه به مسائل جوانان و زنان بیان نموده، خواستار امضای هرچه زودتر آن از سوی رئیس جمهوری گردیدند.
در این نشست، سید انور سادات عضو کمیسیون صحت و محمدنعیم لالی حمیدزی عضو کمیسیون امور داخلی نظریات شان را با نماینده گان و مسئولین نهادهای حقوقی جامعۀ مدنی افغانستان و جامعۀ مدنی شریک ساخته، اظهار نمودند که اگر این پیمان امنیتی توسط رئیس جمهوری امضا نشود، پیامدهای بد آن در بخش های اقتصادی و اجتماعی دامنگیر جوانان می گردد و این علت سبب خواهد شد تا اکثر جوانان به خاطر کار به کشورهای دیگر مهاجرت نمایند.
بر اساس این اظهارات، جوانان قشر آسیب پذیر جامعه بوده و به علت بیکاری در کشور به مواد مخدر رجوع خواهند کرد و رئیس جمهور باید مشکلات جوانان و منافع علیای کشور را در نظر گرفته، این پیمان را امضا نماید.
در اخیر این نشست، داکتر نقیب الله فایق رئیس کمیسیون ضمن مهم دانستن قشر جوان کشور، تأکید کرد که این قشر در راه دفاع از کشور و حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی قربانی های زیادی را متقبل گردیده است. وی همچنین تأکید ورزید که در راستای امضای پیمان امنیتی باید تلاش جدی صورت گیرد و رئیس جمهور قبل از آغاز تعطیلات زمستانی شورای ملی این پیمان را امضا نموده، جهت تأیید به شورای ملی ارسال نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا