جامعه

امامان مساجد حمله بر مردم بیگناه و بی دفاع را با شدید ترین الفاظ محکوم کردند

کابل باختر2 دلو
امامان مساجد و واعظان حسینیه ها امروز قبل از خطبه های نمازجمعه ، حمله برمردم بیگناه و بی دفاع را با شدید ترین الفاظ محکوم کرده و چنین اعمال را خلاف آموزه های دینی و اسلامی دانستند .
به گزارش آژانس باختر از برخی مساجد و حسینیه ها: علمای دین خاطرنشان ساختند که حملات انتحاری، قتل، خونریزی و آزار و اذیت مردم در اسلام جواز نداشته و هر کسی که دست به حمله  انتحاری و ریختن خون مردم بی دفاع و بیگناه میزند، به عذاب سخت الهی مواجه میشود .
آنان تاکید کردند که ریختن خون  افراد بیگناه و بی دفاع خلاف آموزه های اسلامی بوده و از دیدگاه دین مقدس اسلام گناه بزرگ و جبران ناپذیر میباشد، چنانچه بارها مفتی اعظم عربستان سعودی و تمام علمای جهان اسلام به یک صدا حملات انتحاری را محکوم و آن را خلاف دین مقدس اسلام خوانده اند.
امامان در کنار آن که حمله برکارکنان تلویزیون طلوع و اهل رسانه ها را به شدید ترین الفاظ محکوم کردند، دررابطه به آزادی بیان از دیدگاه اسلام معلومات داده افزودند که درچوکات دین مبین اسلام هیچ مانع درراستای آزادی بیان وجود ندارد، مشروط برآن که خلاف ارزش های اسلامی و منافع ملی کشور نباشد. 
عالمان دین گفت که اسلام دین صلح است نه دین جنگ و خونریزی و باید تمام مسایل را مردم از طریق مذاکره و مفاهمه حل نمایند نه از راه جنگ و خونریزی.
علمای دین از مخالفین مسلح خواستند که ازجنگ ،  خونریزی و هرنوع خشونت در برابر مردم بی دفاع و مسلمان کشور، دست بردارند و امر خداوند منان و دین اسلام را که همانا صلح ، آشتی ، برادری و اخوت است ، به جا کنند.
همینگونه امامان نقش علمای کرام را در جلوگیری از افراط و تفریط مهم دانسته، اضافه کردند که علما میتوانند ازطریق منابر برای مردم دررابطه به افراط و تفریط و اعمال که در دین اسلام جواز ندارد، مانند حملات انتحاری و ریختاندن خون افراد بیگناه، معلومات دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا