آموزش

وزير تحصيلات عالي با محصلان متعرض نشست نمود

 

كابل باختر 18 ميزان

وزیر تحصیلات عالی امروز در نشستی با محصلان معترض پوهنتون تعلیم و تربیه استاد ربانی شهید، آنان را به فرهنگ همدیگر پذیری دعوت نمود.

به گزارش آژانس باختر، اين محصلان از چند روز به این سو در اعتراض به تغییر نام این پوهنتون تظاهراتی را راه اندازی نموده اند.

در اين نشست  دکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی به نماینده گان محصلان معترض گفت که وظیفه اصلی محصل کسب علم و دانش بوده و نباید مورد استفاده سؤ افراد فرصت طلب قرار گیرند.

وي به شهدای راه استقلال و آزادی کشور اشاره نموده افزود: شخصیت های که برای این ملت جان داده اند آرزو داشتند تا اولاد افغان در مسیر علم و ترقی گام نهاده و وطن شانرا به سوی آینده های روشن سوق دهند.

وزیر تحصیلات عالی  از محصلان خواست تا در فضای دوستی و همدلی  فقط و فقط علم بیاموزند و کشور شانرا از  رنجی که از ناحیه کمبود کادر های مسلکی و متعهد متحمل میگردد ، نجات دهند.

وی همچنان به دسایس دشمنان وطن  و صدمه های که مردم از این دسایس در طول تاریخ دیده اند اشاره کرده بر هوشیاری و بیداری نسل جوان بخصوص محصلان و تحصیل يافته هاي کشور تاکید ورزید.

عبید گفت که رئیس جمهور کشور و هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی به نظریات و خواست های محصلان احترام قایل است اما  این تحمل پذیری برای آن است تا وقت گرانبهای نسل جوان و محصل افغان هدر نرفته و نظام درسی انان برهم نخورد .

طبق یک خبر دیگر: به اساس حکم ریاست جمهوری قرار است  شفاخانه خصوصی اکامیت خریداری و به حیث انستیتوت ملی امراض قلبی در چوکات پوهنتون طبی کابل فعالیت نماید.

 به همین منظور هیأت موظف از سوی رئیس جمهور شامل وزرای تحصیلات عالی، امور شهرسازی، صحت عامه و رئیس عمومي اداره امور  در طی جلسه ای  فیصله نمودند که این شفاخانه تا یک هفته دیگر قیمت گذاری و گزارش آن به ریاست جمهوری ارائه گردد.

   شفاخانه متذکره در سال 1384 توسط یک افغان مقیم لندن  به اساس یک قرار داد بالای زمین دولتی جوار پوهنتون طبی کابل اعمار گردیده است.

  وزیر تحصیلات عالی گفت که در صورت خریداری این شفاخانه  و مبدل ساختن آن به انستیتوت امراض قلبی نه تنها ملکیت پوهنتون طبی دوباره به این پوهنتون تعلق خواهد گرفت بلکه گام موثری در راستای عرضه خدمات صحی بهتر به مریضان قلبی در کشور برداشته خواهد شد.

بر بنياد يك خبر ديگر:

   رئیس عملیاتی سازمان صحی جهان امروز در ملاقاتی با وزیر تحصیلات عالی از افزایش کمک های این سازمان با وزارت تحصیلات عالی خبر داد.

در این ملاقات  پوهاند دکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی از برنامه هاي این وزارت بخاطر معیاری سازی پوهنتون طبی کابل و پوهنحی های طب در کشور یاد آوری نموده از توجه سازمان صحی جهان در توسعه کمک های آنان به این عرصه قدردانی کرد.

وی گفت که برای رسیده به هدف یاد شده نیازمندی ها به تغییر در نصاب درسی، استادان مجرب، کتابخانه های مجهز ، لابراتوار ها ، انترنت و سایر تکنالوژی مورد ضرورت می باشد که سازمان صحی جهان میتواند در این عرصه مساعدت نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا