اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۲۷ جدی، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است: سایت خبری اطلاعات روز زیر عنوان «پاکستان بندر «غلام خان» در ولایت‌ خوست را نیز به روی رفت و آمد موترهای باربری مسدود کرد» نوشته کرده است: منابع محلی در خوست می‌گویند که مسوولان مرزی پاکستان پس از گذرگاه تورخم، بندر «غلام خان» در این ولایت را نیز به روی رفت و آمد موترهای باربری مسدود کرده‌اند.

به گفته‌ی منابع، این بندر روز سه شنبه ۲ جدی به روی ترانزیت موترهای باربری مسدود شده است.

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «تحلیل‌گران سیاسی: امارت اسلامی خلاف پیش بینی‌ها در دوسال گذشته در سیاست خارجی خود موفق بوده است» نوشته است:شماری از تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند؛ امارت اسلامی در طول دو سال گذشته خلاف پیش بینی‌های که از سوی برخی‌ها صورت می‌گرفت، در سیاست خارجی خود موفق بوده است. به باور آنان، اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه روابط حسنه سیاسی با افغانستان برقرار کرده‌اند.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «نشست کابینه با موضوع محوری مهاجران اخراج شده» نگاشته است:در سیزدهمین نشست کابینه امارت اسلامی در باره اوضاع مهاجران اخراج شده از کشور‌های همسایه و منطقه گفتگو شد.

در این نشست که به رهبری رییس الوزرا برگزار شد، به کمیسیون مهاجران هدایت داده شده است تا گام‌های را برای حل مشکلات مهاجران اخراج شده بردارد.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی در باره نشست کابینه گفت «مسئله اول موضوع مهاجران بود؛ جا به جا کردن و هم‌چنان رسیده‌گی به مشکلات آنان، به خصوص بخاطر اشتغال زایی‌شان که کار صورت گیرد و مصروف شوند.»

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا