جامعه

جوانان: روند نطرخواهی برای صلح محدود به کابل نباشد

کابل/ 19سرطان/ باختر
شماری از نمایندگان جوانان در دیدار با تیم مذاکره حکومت برای صلح٬ از اعضای این خواستند که روند نظرخواهی برای صلح محدود به کابل نباشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور صلح به آژانس باختر؛ دراین دیدار ابتدا، حبیبه سرابی عضو تیم مذاکره‌ کننده در مورد فعالیت‌های این تیم معلومات ارائه کرد و از جوانان حاضر در نشست خواست تا نظرات و پیشنهادهای ‌شان در مورد مذاکرات صلح را شریک کنند.
سرابی گفت که نیاز است تا رابطه دو جانبه میان تیم مذاکره‌کننده و جوانان به میان آید تا در مراحل مختلف، حرف‌ها و نظریات‌شان را با تیم مذاکره‌کننده شریک کنند.
نمایندگان جوانان با اعلام حمایت از روند صلح و موضع حکومت در مذاکرات صلح، پیشنهادات، سخنان و پرسش‌های‌شان را با تیم مذاکره‌کننده شریک کردند.
اشتراک‌کنندگان از تیم مذاکره‌کننده خواستند تا جوانان شامل اجندای مذاکرات صلح باشند و موضوع حقوق‌شان در حاشیه این مذاکرات قرار نگیرد.
این جوانان بر حفظ منافع ملی و ارزش‌های چندین‌‌ساله حکومت و مردم افغانستان تأکید کردند و از تیم مذاکره‌کننده خواستند تا از فرصت به‌میان آمده حداکثر استفاده راکنند.
آنان پیشنهاد کردند که برای همه‌شمول شدن روند صلح و سهیم ساختن تمامی اقشار در مذاکرات، تیم‌های مشورتی ایجاد شود که به صورت دوامدار با تیم مذاکره‌ کننده در ارتباط باشند و به آنان مشوره بدهند.
سپس اعضای تیم مذاکره ‌کننده به پرسش‌ها و نگرانی‌های جوانان حاضر در نشست پاسخ ارائه کردند.
جنرال ایوب انصاری، به جوانان اطمینان داد که اعضای تیم مذاکره‌کننده از ارزش‌های مردم افغانستان، منافع ملی و حقوق جوانان در مذاکرات صلح دفاع خواهند کرد.
انصاری همچنین گفت که تصامیم روند مذاکرات بر اساس میکانیزم‌هایی که طرح می‌شود، صورت خواهد گرفت.
شریفه زرمتی وردک با اشاره به تعهد کامل تیم مذاکره‌کننده برای برقراری صلح گفت که کار برای صلح مسؤولیت تمامی مردم افغانستان است و نیاز است که تمامی مردم در این روند نقش خویش را ایفا کنند.
وی همچنین گفت که تیم مذاکره‌کننده به گرفتن نظرات مردم در ولایت کابل اکتفا نمی‌کند و نظرات تمامی مردم از سراسر افغانستان جمع‌آوری خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که کار روی تقویت اجماع منطقه‌یی برای صلح جریان دارد.
حبیبه سرابی در پاسخ به یکی از پرسش‌ها گفت که اعضای تیم مذاکره‌کننده آمادگی عام و تام برای آغاز مذاکرات صلح دارند. وی همچنین گفت که تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات چانه‌زنی خواهد کرد و تصمیم نهایی در مشوره با سطوح تصمیم‌گیری گرفته خواهد شد.
وی همچنین تعهد کرد که نظرات جوانان در مذاکرات صلح مدنظر گرفته خواهد شد، اما نیاز است تا جوانان با بسیج عمومی، برای اعلام آتش‌بس فشار اجتماعی وارد کنند.
این نشست به سلسله نشست‌های مشورتی تیم مذاکره‌کننده با اقشار مختلف برگزار شد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا