سیاست

مذاکرات میان افغانان گره از صلح می گشاید

کابل باختر/ ۱۰/ سرطان
اگرفرصت مذاکرات بین الافغانی فراهم شود ممکن گره کور صلح درافغانستان بازشود.
باتوجه به هفت دور مذاکرات طالبان با نماینده امریکا و از نتایج گاه آشکاروگاه پنهان آن می توان داوری کرد که این افغانان اند که می توانند، گره از بن بست مذاکرات بکشایند و روند صلح راکه همه خواستار تسریع آن می باشند سرعت دهند.
صبغت احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه روز گذشته دریک نشست خبری درکابل گفت که تایک یا دوهفته گفت وگوهای مستقیم میان حکومت و گروه طالبان آغاز خواهد شد و وزارت خارجه المان زمینه این گفت وگوها را فراهم کرده است.
به باور اکثر مردم افغاستان ، اگر این فرصت فراهم شود، افغانان می توانند با درد مشترک و زبان مشترکی که دارند روند صلح را تسریع کنند و درنهایت به خاطر پایان دادن به دردها و زخم های خونینی که هرروز برپیکر این سرزمین وارد می شود، تفاهم کنند و به غایله استخوان سوزی که دهه ها است مردم این سرزمین را ماتم دار کرده است ، پایان دهند.
سالهاست که درافغانستان جنگ ادامه دارد، سالهاست که مردم این سرزمین هرروز تابوت کشته شدگان جنگ را به شانه دارند و راهی قبرستان ها می شوند تاعزیزان خود را به خاک بسپارند عزیزانی راکه درجنگ دو برادر ، مگر دریغ به خاطر اهداف غیرکشته می شود.
دهه ها جنگ ، باید این موضوع را روشن ساخته باشد که درآتش این جنگ فقط افغانان اند که هیزم شده اند . اگر درک همین است پس باید به این جنگ طولانی ، افغانستان پایان دهند و به جهانیان بفهمانندکه افغانان تنها مردان نبرد نیستند ، بل درصلح سیاست تفاهم و گریز از اسارت و همدیگر پذیری الگو و مثال می توانند باشند .
به همین دلیل می توان داوری کرد که افغانان خود می توانند به این غایله پایان دهند. ختم/ نالان …

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا