سیاست

همسایگان افغانستان: در کنار ملت و دولت افغانستان هستیم

دهلی جدید – ایرنا – 21 حمل – باختر
سیمینار افغانستان و همسایگان امروز در موسسه مطالعاتی " سیاست دهلی " برگزار شد و شرکت کنندگان بر ادامه حمایت از آّبادانی و پیشرفت این کشور تاکید کردند.
در این سیمینار خانم " سوجاتا سینگ " معین وزارت امور خارجه هند ، " شانکار باچ پایی ، معین  سابق  وزارت امور خارجه  و منشی موسسه مطالعات سیاست دهلی، سفرای افغانستان، ایران، پاکستان ، ترکیه و شارژدافیر چین و تنی چند  از شخصیت های سیاسی دیدگاه  های کشور های خود را در خصوص تحولات  جاری و دورنمای مرحله  گذار در افغانستان  بیان کردند.
در این جلسه  ابتدا از دو کتاب " افغانستان در حال گذار " و افغانستان و همسایگان " که ما حاصل دو سیمینار بین المللی تحت همین نام ها بوده ، رونمایی شد.
خانم سوجاتاسینگ ، معین  وزارت امور خارجه هند طی سخنانی ضمن تبریک برگزاری انتخابات افغانستان گفت : هند در کنار  دولت و ملت افغانستان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هند بر این باور است که با خروج نیرو های ایساف  دولت افغانستان قادر است مانع هرگونه خلاء امنیتی شود، افزود: تروریزم برای همه کشور های منطقه خطرناک است و باید همه ما برای رفع خطر افراط گرایی همکاری کنیم .
سفرای کشور های همسایه هند نیز در این نشست دیدگاه های خود در مورد آینده افغانستان را بیان نموده و همگی بر حمایت و همکاری  با دولت  برگزیده انتخابات اخیر و ضرورت همکاری منطقه ای برای مبارزه علیه  تروریزم و افراط گرایی و ایجاد فضای آرام برای انکشاف  اقتصادی افغانستان تاکید کردند.
دهلی پالیسی گروپ  (DPG)برگزار کننده این سیمینار، یک موسسه مطالعاتی مستقل است که در حال حاضر بیشتر توجه خود را به تحولات افغانستان اختصاص داده و در خصوص موضوعات مختلف مانند زنان ، کودکان، امنیت، تروریزم و انتخابات  کتاب منتشر و میز گرد و نشست برگزار کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا