سیاست

بزرگان، متنفذین، و کلای گذر ناحیه 13 شهرکابل، مطالبات شان را با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند

کابل 18 جدی باختر
بزرگان، متنفذین، و کلای گذر ناحیه 13  شهرکابل، شماری از وکلای شورای ولایتی کابل و برخی از اعضای شورای ملی  با معاون رییس جمهور قانونپوه سرور دانش دیدار و مطالبات شان را از حکومت با وي در میان گذاشتند.
دیدارکنندگان با تشکر از تلاش های پیگیر معاون رییس جمهور در مورد مشکلات اداری و امنیتی مناطق مرکزی و طرح بهسازی دشت برچی، از وضعیت امنیتی، صحی، معارف، آلودگی محیطی، ازدحام و وضعیت سرک های برچی ابراز نگرانی کردند. دیدار کنندگان وضعیت امنیتی غرب کابل را نگران کننده عنوان کردند و تأکید کردند که دولت باید امنیت و آرامش مردم را در اولویت قرار دهد.
دیدار کنندکان همچنین خواهان بهبودی وضعیت ازدحام ترافیک و بهسازی جاده های غرب کابل شدند و به طور مشخص خواهان اعمار سرک 20 متره جاده شهید مزاری و کمپنی گردیدند.
به گفته  دیدار کنندکان، این سرک علاوه بر تردد مردم غرب کابل، راه اصلی ترانزیتی ولایات مرکزی افغانستان نیز می باشد که در فصل زمستان در وضعیت بسیار نا مناسب قرار دارد.
معاون رییس جمهور، ضمن ابراز قدرانی از هماهنگی و هم صدایي مردم غرب کابل در برابر مشکلات و خواسته های مدنی و شهروندی شان از دولت وحدت ملی، شهادت تعدادی از هموطنان را در حادثه دیروز بغلان توسط دهشت افکنان یک فاجعه بزرگ عنوان کرد و آن را به پیشگاه ملت افغانستان و خانواده های شهدا تسلیت گفت و تأکید کرد که نیروهای امنیتی کشور، عاملان فاجعه را به سزای اعمال شان خواهد رسانید.
معاون رییس جمهور در این دیدار تأکید کرد که مشکلات غرب کابل یک مشکل جزئی و محدود نیست بلکه یک مشکل فراگیر است که می بایست از طریق یک طرح جامع و اراده ی کامل مردم و دولت وحدت ملی باید برنامه ریزی، پیگیری و عملی گردد. معاون رییس جمهور از همکاری و یک صدایي مردم در برابر طرح بهسازی دشت برچی ابراز قدردانی کرد و افزود که در هر طرح ملی و عمومی حمایت و اراده قاطع مردم اولین شرط موفقیت و به سرانجام رسانیدن نیک هر پروژه می باشد.
معاون رییس جمهور در مورد نگرانی های امنیتی مردم ناحیه 13 غرب کابل عنوان کرد که حفظ امنیت عمومی مردم از مسؤولیت های اساسی دولت است و در این زمینه توجه جدی صورت خواهد گرفت.
قانونپوه سرور دانش در پیوند به وضعیت صحت دشت برچی تأکید کرد که دولت به وضعیت صحی این منطقه واقف است و در این زمینه برنامه هایي را از طریق وزارت صحت عامه روی دست دارد و به زودی شفاخانه محمد علی جناح برای خدمات درمانی شهروندان غرب کابل بهره برداری خواهد شد.
قانونپوه سرور دانش در مورد طرح بهسازی دشت برچی عنوان کرد که براساس دستور شخص رییس جمهور و تلاش شاروالی کابل تا بهار سال آینده از طریق مشورت با مردم، ضرورت های اساسی و اولویت های اصلی دشت برچی شناسایی، طرح و پلان گذاری می گردد که در شروع سال آینده کار عملی آغاز خواهد شد.
معاون رییس جمهور افزود که شخصا از نحوه فرایند کار بهسازی دشت برچی نظارت کامل دارد و جلسه مشترک میان ارگان های ذی ربط در مورد طرح بهسازی دشت برچی تحت ریاست خود معاون رییس جمهور دایر می گردد.
معاون رییس جمهور همچنین افزود که هیأت مشترک دولت برای بررسی مناطق مرکزی برای تطبیق طرح جامع امنیتی و اداری از بسیاری ولایات دیدن و با مردم مشورت کرده است و به زودی این هیأت به ولایت غزنی اعزام خواهد شد تا در روشنایی مشورت و ارزیابی هیأت مشترک، برنامه های تطبیقی حکومت آغاز گردد.
در اخیر معاون رییس جمهور وعده سپرد که مشکلات غرب کابل و ناحیه 13 را با جديت تمام پيگيري خواهد كرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا