سیاست

شورای متحد مردم کابل: افراد مسلح غیر مسوول به پنجه قانون سپرده شوند

کابل، 5 جدی ، باختر
شورای متحد مردم کابل امروز سمینار را  زیر نام "خلع سلاح نمودن و به پنجه قانون سپردن افراد مسلح غیر مسوول " برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در ابتدای این سمینار محمد آصف صدیقی عضو شورای متحد مردم کابل پیرامون موضوع صحبت کرد  و گفت که چندی قبل محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور پیرامون  خلع سلاح سازی افراد مسلح غیر مسوول صحبت کرد ودر این راستا گامهای عملی را به پیش گذاشت که این شورا از این تصمیم  حمایت می کند.
به گفته وی یکی از عوامل بالا رفتن جرایم جنایی در کشور گشت و گذار افراد مسلح غیر مسوول است که عوامل آن  ریشه در چهل سال جنگ، ناامنی، فقر و سطح پایین سواد می باشد.
عبدالهادی قریشی عضو اکادمی علوم افغانستان و نویسنده  در این سمینار گفت که حکومت باید سلاح افراد مسلح غیر مسوول را در محدوده قانون جمع آوری کند.
در این سمینار مولوی عبدالهادی هدایت رییس نهاد حرکت اصلاحات افغانستان و محقق احمد الله نوید استاد دانشگاه در سخنان شان افراد مسلح غیر مسوول را همچو غده سرطانی در جامعه دانستند و بیان داشتند که یکی از چالش های پیشرفت در کشور سلاح های غیر قانونی است که افراد مسلح غیر مسوول از آن استفاده می کنند.
در اخیر سمینار شورای متحد مردم کابل قطع نامه را در پیوند به موضوع به خوانش گرفت. در قطع نامه ذکر شده است  که شورای متحد مردم کابل خواستار حاکمیت قانون و به پنجه کشانیدن افراد مسلح غیر مسوول می باشد.
مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا