جهان

واکنش‌ها به ممانعت از ورود پشتین به کویته

کویته – صدای امریکا – 20 قوس – باختر
حکومت ایالتی بلوچستان به "منظور پشتین" ، رهبر تحریک تحفظ پشتون اجازه نداد تا در میدان هوایی شهر کویته پیاده شود.
پشتین ذریعۀ طیاره از کراچی به شهر کویته سفر کرده بود، اما قوای امنیتی بلوچستان به وی اجازه نداد از طیاره پیاده شود و سرانجام طیاره پشتین را به شهراسلام آباد انتقال داد.
قرار بود  پشتین شام دیروز با انجمن نا پدید شدگان بلوچ ابراز همبستگی کرده و نیز در شماری از جلسات تحریک تحفظ پشتون شرکت کند.
شماری از فعالان در شبکه های اجتماعی، به خاطر ممانعت از ورود  پشتین به شهر کویته، به شدت انتقاد کردند.
بشرا گوهر، فعال مدنی در تویتر نگاشته است که در پاکستان تنها بر پشتون‌ها محدودیت وضع شده و نام آنان درج فهرست سیاه شده و به گونۀ غیرقانونی زندانی می‌شوند.
محسن داور، عضو برجستۀ تحریک تحفظ پشتون، در تویتر نگاشته است که منظور پشتین برای شرکت در تحصن بلوچ‌ها عازم کویته شده بود، اما از راه گشتانده شد و مقام‌ها برایش گفتند که نمی‌تواند وارد خاک بلوچ‌ها شود.
افراسیاب ختک، سیاستمدار شناخته شدۀ پاکستانی، با اشاره به گردهمایی سال ۲۰۱۴ تحریک انصاف پاکستان نوشته است که به عمران خان اجازه داده میشود که برای ۱۲۶ روز در قلب اسلام آباد در برابر محکمۀ عالی مظاهره کند، اما به منظور پشتین اجازۀ هیچ گونه فعالیت سیاسی داده نمی‌شود.
ایالت سند پاکستان نیز هفتۀ گذشته  پشتین را برای ۹۰ روز از ورود به شهر کراچی منع کرد و او را به بیانات تحریک آمیز بر ضد حکومت متهم کرد. با اینحال واکنش‌های تند سبب شد که حکومت ایالتی سند این محدودیت را بر  پشتین لغو کند. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا