سیاست

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه به منظور اشتراک در کنفرانس ضد تروریزم به هندوستان سفر کرد

کابل باختر 11 دلو
داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی و به هدف اشتراک در کنفرانس ضد تروریزم به هندوستان سفر کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، سفر رئیس اجرائیه کشور به هندوستان چهار روز ادامه می یابد و قرار است در کنفرانس ضد تروریزم که درشهر جیپور کشور هند برگزار می شود به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان سخنرانی نماید و در آن، خواستار حمایت و همکاری‌کشورهای اشتراک کننده در این کنفرانس به مبارزه جدی و همه جانبه با تروریزم گردد.
همچنان در جریان این سفر، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با نریندرا مودی صدراعظم هندوستان ، سوشما سوراج وزیر خارجه، اجیت دووال مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از مقام های بلند پایه دولتی و بازرگانان این‌کشور دیدار و گفتگو نماید.
در این دیدارها به روابط دو جانبه میان افغانستان و هندوستان در بخش های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد و همچنان یک تفاهمنامه به منظور رفع ویزای سیاسی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.
طبق برنامه، تفاهمنامه ای با حضورداشت رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و نخست وزیر هند، میان مسوولان اتاق های تجارت افغانستان و هندوستان امضا می شود.
رئیس اجرائیه کشور در نشست مشترک مسوولان اتاق های تجارت افغانستان و هند، اشتراک و سخنرانی نموده و با مقام های هندی در مورد اینکه افغانستان و هند چگونه از بندر چابهار به صورت مشترک استفاده نمایند بحث می نماید.
در این سفر، رئیس اجرائیه را ، همایون رسا وزیر تجارت، اعضای اتاق تجارت، شماری از بازرگانان افغان و داکتر مجیب الرحمان رحیمی رئیس رسانه ها و سخنگوی ریاست اجرائیه همراهی می نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا