سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: برزمینه سازی بهترشرکت ورزشکاران به رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی، تاکید کرد

کابل 21 جدی باختر
جلسه آمادگی به‌منظور اشتراک ورزشکاران افغانستان در چهارمین دور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در کشور آذربایجان با حضور داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه ، شماری از معاونان وزارت‌خانه‌ها، رئیس کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران در قصر سپیدار برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،در آغاز جلسه دگر جنرال محمد ظاهر اغبر رئیس کمیته ملی المپیک با ابراز قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌ رئیس اجرائیه کشور از جامعه ورزشی گفت: ورزشکاران افغانستان در سال جاری با توجه به امکانات اندک و مشکلات موجود دستاوردهای قابل ملاحظه دارند و در بیشتر مسابقات بین‌المللی با کسب افتخارات و پیروزی پرچم کشور را به‌ اهتزاز درآورده‌اند.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: قرار است در دو ماه آینده چهارمین دور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ۵۰۰۰ ورزشکار از ۵۸ کشور اسلامی، در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار شود. در این مسابقه ۱۵۰ ورزشکار از افغانستان اشتراک می‌کنند.
اغبر همچنان تاکید کرد: برای آمادگی‌های مقدماتی لازم است تا وزارت‌خانه‌های مالیه، خارجه، معارف، تحصیلات عالی، ریاست تربیت بدنی، امورداخله، اطلاعات و فرهنگ، صحت و ترانسپورت و هوانوردی در زمینه صدور پاسپورت، بودجه سفر، ترانسپورت، تشریفات و هماهنگی با سفارت افغانستان در کشور مورد نظر، صحت، اطلاع‌رسانی، همکاری با وزرشکاران دانشجو و دانش آموز و سالون‌های ورزشی برای تمرین همکاری کنند. او از رئیس اجرائیه کشور خواست که در این زمینه برای آمادگی‌ و هماهنگی به نهادهای مزبور هدایت دهد.
رئیس اجرائیه کشور با ابراز خورسندی و قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای جامعه ورزشی و ورزشکاران افغانستان گفت: جامعه ورزشی با وجود امکانات کم و چالش‌های زیاد دستاوردهای چشم‌گیر دارند اما لازم است که ورزشکاران با انسجام بیشتر کار کنند و از پراگندگی‌ها جلوگیری نمایند تا بالای دستاوردها تاثیر منفی نگذارد.
رئیس اجرائیه کشور در ادامه سخنانش، چهارمین دور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را با اهمیت خواند و گفت: حکومت از جامعه ورزشی حمایت می‌کند، زیرا ورزش نماد وحدت ملی، صلح، عزت و سربلندی مردم افغانستان است.
در این جلسه رئیس اجرائیه کشور از کمیته المپیک، رؤسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران ستایش کرد که با قبول تمام دشواری‌ها در زمینه ورزش تلاش می‌کنند.
در اخیر داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور به تمام ادارات دولتی ذیربط هدایت داد تا برای آمادگی‌‌های مقامدماتی جهت اشتراک در چهارمین دور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اقدامات لازم انجام دهند و با کمیته ملی المپیک همکاری نمایند. براساس هدایت رئیس اجرائیه کشور قرار شد که یک کمیته هماهنگی به رهبری کمیته ملی المپیک ایجاد شود تا برای اشتراک ورزشکاران کشور در این مسابقات کارهای لازم انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا