سیاست

نتایج جلسه هیئت عالی رتبه سام طی یک کنفرانس خبری با رسانه ها شریک ساخته شد

کابل باختر 15 سنبله
اکلیل حکیمی وزیر مالیه و نیکولاس هیسم نماینده خاص سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری نتایج جلسه هیئت عالی رتبه سام را با رسانه  ها شریک ساختند.
به گزارش آژانس باختر، در اعلامیه ای که در این راستا از طریق دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه منتشر گردیده آمده است، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه این کنفرانس را برای حکومت وحدت ملی یک آزمون  خوانده  افزود: تمام تعهدات که با جامعه جهانی صورت گرفته بود در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت و خوشبختانه حکومت وحدت ملی  توانست که در بسیاری از موارد  قناعت جامعه جهانی را حاصل و از این امتحان موفقانه بدر آید.
به گفته وی مبارزه با فساد بصورت جدی ادامه دارد و وزارت مالیه  یک طرح جامع را جهت کاهش فساد در بخش گمرکات ترتیب  نموده  که در بر گیرنده ارتقای ظرفیت کارمندان گمرکات، ایجاد سیستم های جدید و معیاری در گمرکات، پولیس گمرکات و شریک سازی معلومات گمرکی با کشور های همسایه میباشد
وزیرمالیه همچنان از برگزاری دو کنفرانس دیگر بین المللی که بمنظورمساعدت در بخش های نظامی و ملکی افغانستان برگزار میشود خبر داد .
نیکولاس هیسم  نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان نشست هیات عالیرتبه سام را بسیار مهم خوانده و آنرا منحیث یک پل ارتباطی بین تعهدات قبلی و فعلی افغانستان دانسته گفت: خوشبختانه حکومت افغانستان توانست یکبار دیگر توجه جامعه جهانی را بخود جلب نماید.
وی افزود:  وزرا، نماینده گان حقوق بشر و جامعه مدنی در این نشست مشکلات و نظریات شانرا به گونه مشخص بیان نمودند که نمایانگر اجرا بهتر تعهدات شان در قبال کمک های جامعه جهانی میباشد.
در بخش اخیر این کنفرانس وزیر مالیه و نماینده خاص سازمان ملل متحد به سوالات رسانه ها پاسخ دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا