امنیت

ترور های زنجیره یی درکابل ، نگرانی ها را جدی ترساخته است

کابل باختر/ 22/ حمل
قضایای ترور چهارافسر نظامی درشهر کابل نمایانگر یک امنیت شکننده درپایتخت است و اگر به این معضل رسیدگی نشود باشندگان پایتخت شاهد حوادث اسفبارتری خواهند بود.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : صبح امروز یک افسر اردوی ملی درساحه ناحیه پنجم شهر کابل و مشخصاً در ساحه کاریز بازار کمپنی ناحیه پنجم شهر کابل هدف قرارگرفت و کشته شد و روز گذشته در دو واقعه تروریستی سه افسر نظامی ترور شدند دو افسر تحقیق جرایم سنگین وزارت امور داخله در ساحه چهاراهی قمبر زمانی از سوی افراد مسلح هدف قرار گرفتند و کشته شدند که از منزل شان روانه محل کار بودند و یک افسر دیگر در چهاراهی زنبق طلایی که یک محل شدیداً محافظت شده است به گونه مرموز کشته شد.
این وقایع در حالی رخ میدهد که کابل روزانه شاهد حوادث متعدد جنایی از قتل تا سرقت های مسلحانه ، رهزنی های خیابانی گشت و گذار افرادمسلح غیر مسوول نیز میباشد.
نگرانی مردم از وضعیت شکننده امنیتی در پایتخت چنان حاد و جدی بود که حتا فضای درس مکاتب را نیز متاثر ساخته است.
هفته گذشته یک دانش آموز لیسه نادریه ازسوی یک همصنفی اش کشته شد و یک دانش آموز لیسه حبیبیه نیز در حادثه مشابه جان باخت .
آنچه گفته شد نشانه های از نبود امنیت و عدم مصونیت فردی در پایتخت کشور است که به هیچ عنوان نمیتوان برای آن بهانه تراشی کرد و خود را برائت داد.
ترور زنجیره یی چهار فرد نظامی درجریان کمتر از 24 ساعت نشان میدهدکه حلقه های تروریستی در کنار سازماندهی حملات دسته جمعی ، انفجار و انتحار ، طرح ترور فزیکی کارکنان دولتی بخصوص منسوبان نظامی را در سر دارند .
مقابله با چنین طرح ها و برنامه ها نیاز به تجدید نظر به برنامه های امنیتی ووقایوی دارد.
آگاهان سیاسی وکارشناسان امور امنیتی به این باور اند که نبود یک راهکار منظم امنیتی و تحمل افراد مسلح غیر مسوول از یکطرف و کم کاری نهادهای عدلی و دستگاه قضایی درامر مجازات تروریستان و شرارت پیشه گان ، زمینه را برای وقوع جرایم متعدد بیشتر ساخته است .
این آگاهان میگویند که وقایع اخیر در کابل بخصوص ترور چهار فرد نظامی درشهر کابل در کنار آنکه ترور های هدفمند بوده میتوانند احتمال دست داشتن افراد مافیایی نیز درآن رد شده نمیتواند حتا این وقایع میتواند به دشمنی ها و کدورت های شخصی نیز ارتباط داشته باشد.
زیرا قتل دوعضو پولیس جرایم سنگین در حالی صورت میگیرد که دراین اواخر پولیس مبارزه با جرایم سنگین شماری از فساد پیشه گان اداری را به محکمه معرفی کرد. شاید قتل این افراد با همین قضایای ارتباط داشته باشد به همین ترتیب چگونگی قتل یک افسر امنیت ملی درساحه چهاراهی زنبق نیز پرسش برانگیز است این افسر به گونه مرموز کشته شده است.
آنچه مهم است قتل و ترور این افسران است که نشان میدهد کارکنان دولت چه نظامی یا دولتی مصئونیت ندارند و هر آن امکان وقوع یک حادثه آنان را تهدید میکند.
پس لازم است تا نهاد های امنیتی مسوولانه تر برخورد نمایند و برای حفظ جان شهروندان و کارکنان ادارات عامه بیشتر و بهتر فعال شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا