سیاستاخبارامنیتTOP

رییس ولسی جرگه خواستار برکناری مسوولان امنیتی کابل شد

کابل/ ۳جدی/ باختر

رییس ولسی جرگه از رییس جمهوری کشور خواسته است که مسوولان امنیتی کابل را برکنار کند.

به گزارش آژانس باختر؛ این درخواست درست زمانی مطرح می شود که صبح امروز یوسف رشید٬ رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان «فیفا» در کابل ترور شد.

میر رحمان رحمانی٬ رییس ولسی جرگه در نشست امروز آن مجلس٬ مسوولان امنیتی کابل را به بی‌کفایتی متهم کرد و خواستار برکناری آنان شد.

رییس ولسی جرگه در نشست امروز این مجلس گفت: «ناامنی‌ها و ترورهای هدفمند در کابل روزبه روز افزایش یافته است، این حملات روان مردم را شدیداً صدمه زده است و حوصله مردم را به سر آورده‌‌است.»

رحمانی از رییس جمهوری خواسته است که در رابطه به مسوولان کابل تجدید نظر کرده و افراد با تجربه و متعهد را به‌جای آنان بگمارد.

یوسف رشید؛ رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، صبح امروز درپی تیراندازی افراد مسلح ناشناس در ساحۀ «تنی کوت» ناحیۀ هفتم با راننده اش هدف گرفت و در شفاخانه جان داد.

این در حالیست که صبح امروز از اثر انفجار یک ماین مقناطیسی دریک واسطۀ پولیس در ناحیۀ دوازدهم شهرکابل٬ یک پولیس جان باخت و دو پولیس دیگر زخم برداشتند.

روز گذشته در ساحۀ دوغ آباد در انفجار مشابه چهار داکتر که اعضای یک خانواده بودند٬ جان دادند.

دو روز قبل در انفجاری در ساحۀ خوشحال خان٬ ده شهروند کابل کشته شدند.

رییس مجلس نمایندگان در مورد ازدیاد انفجارهای برخاسته ازماین های مقناطیسی که گفته است که  طالبان مسلح از معتادان در سطح شهر برای جاسازی و انفجار وسایط دولتی استفاده می‌‌‌کنند.

 به گفته او نهادهای مسوول باید در زمینۀ جمع‌آوری معتادان و جلوگیری از این تاکتیک طالبان تصمیم جدی اتخاذ کنند.

باید گفت که در پی وخیم شدن وضعیت امنیتی در کابل  امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری خود نظارت بر امور امنیتی کابل را بر عهده گرفته است٬ مگر با آنهم وضعیت در کابل تغییر نکرده است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا