سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور: ولسوالی‌ها، منبع توسعۀ اقتصادی اند

کابل باختر 18 میزان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در مراسم افتتاح کنفرانس ملی ولسوالان تحت عنوان "نقشۀ راه برای اصلاحات ادارات محلی" اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: دراین کنفرانس که در قصر چهارچنار برگزار گردیده بود و در آن شماری از اعضای کابینه، مسئولین ادارات دولتی و مستقل، برخی سفرا و نمایندگان نهادهای همکار بین‌المللی نیز حضور داشتند، ابتدا عبدالمتین بیگ رئیس ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی ضمن خوش‌آمدید، به روح شهدا دعا کرد.
رئیس ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی گفت که از اثر جنگ تحمیلی، تمرکز روی حکومت‌داری، ارائه خدمات و تسهیلات کم گردیده بود، اما تحت هدایت و رهبری رئیس‌جمهور، در عرصۀ حکومت‌داری محلی، کارهای ارزندۀ انجام شده است.
بیگ گفت، براساس هدایت رئیس‌جمهور، باید نقش ولسوالان فعال و ولسوالی‌ها تقویت گردد. وی اضافه کرد که به‌منظور تقویت حکومت‌داری محلی و ارائه خدمات بهتر، باید تناقض میان مسئولیت‌های ولسوالان از میان برداشته شود.
وی خاطرنشان‌ساخت که در کنفرانس ملی ولسوالان در مرحلۀ نخست از ۳۴ ولایت ۱۲۴ ولسوال در مورد مشکلات، خواست‌ها، اولویت‌ها، دستاوردها و پلان‌های آینده و مسایل مرتبط با وزارت‌ها و مسئولین ادارات مختلف، بحث و تبادل نظر می‌کنند و نتیجۀ آن با رئیس‌جمهور شریک خواهد شد.
رئیس‌جمهور کشور در صحبتی، ضمن خوش‌آمدید به ولسوالان، گفت که نقشۀ راه و زمینۀ بحث اساسی و افغانستان‌شمول دراین راستا فراهم شده است و مبارزه با فساد، بخشی از آن است که دراین خصوص با ترتیب یک استراتیژی، اقدامات مهم نیز انجام خواهد شد.
رئیس‌جمهور کشور از ولسوالان خواست که دراین کنفرانس، بحث‌های شان‌را در رابطه به مردم، ولسوالی‌ها و مردم‌سالاری متمرکز سازند، زیرا این بحث ضمن تعیین نقش ولسوالان و ولسوالی‌ها، برای آینده افغانستان نیز مؤثر است.
رئیس‌جمهور از ولسوالان خواست که در خصوص وضعیت کنونی ولسوالی‌ها و مردم، تصویر روشنی را که در آن نقش، توانایی، مشکلات، خواست‌ها، زیربنا، ارتباطات، اولویت‌ها، تأسیسات و منابع ولسوالی‌ها و ولسوالان، شیوۀ استفاده طرح، هماهنگی و همکاری تسجیل یافته باشد، به شکل کتبی با وی شریک سازند.
رئیس‌جمهور گفت که برای تقویت نقش فعال ولسوال‌ها و ولسوالی‌ها، مهم است تا ما دیدگاه خود، همکاران و مردم را جهت واحد بدهیم تا اینکه فضای همکاری و اعتماد به‌وجود آید. وی اضافه‌کرد که بدون داشتن تصویر واضح از ولسوالی‌ها، نه حکومت‌داری محلی تقویت شده می‌تواند و نه هم سطح کیفیت خدمات افزایش میابد.
محمداشرف غنی خاطرنشان ساخت که ولسوالی‌ها منبع توسعۀ اقتصادی اند و به هر اندازه‌ی که حکومت‌داری محلی تقویت گردد، همان اندازه نیاز به استعمال قوه کاهش میابد. وی از ولسوالان خواست که پنج اولویت را از ولسوالی مربوطه و مردم، به شکل کتبی با وی شریک سازند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا