جامعه

جنرال دوستم در پیامش به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان :امید تلاش ها برای ختم جنگ در کشور به ثمر برسد

کابل باختر/ 17/ حوت
از روز جهانی زن امروز طی مراسمی به ابتکار مشاوریت امور زنان معاونیت اول ریاست جمهوری در تالار کنفرانس های بنیاد دوستم، گرامیداشت به عمل آمد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این مراسم که در آن الحاج باتور دوستم رئیس بنیاد دوستم، شماری از نماینده گان مردم در پارلمان، زنان فعال شهر کابل و فعالین زن حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و تعدادی از اعضای دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری شرکت داشتند، پیام های بانوی اول کشور و معاون اول ریاست جمهوری به حاضرین ارایه گردید.
بانوی اول کشور ضمن ابراز تبریکات صمیمانه اش به مناسبت هشتم مارچ زنان را سازنده گان خانواده و جهان خوانده و نقش آنان را در جامعه بشری با اهمیت خواند.
در پیام الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری که توسط مسعوده عمری مشاور امور زنان ارایه گردید، گفته شده" راه رسیدن به زنده گی متعالی فراهم شدن زمینه های تحصیل و آموزش برای زنان و دختران است که باید در این راستا تلاش شود. زنان ما باید از اندک ترین امکانات در این راستا بهره ببرند و باور داشته باشند که زنان تحصیل کرده و آموزش دیده همانگونه که می توانند امور خانواده را بخوبی مدیریت کنند، در تربیت فرزندان و چرخانیدن چرخه های زنده گی موفقانه عمل می کنند."
در بخش دیگر پیام اشاره شده " زنان همانند مردان دارای حقوق برابر و مساوی شهروندی اند. دولت جمهوری اسلامی افغانستان می کوشد تا در راستای تأمین و اعاده این حق بی هیچ گونه تبعیضی، همیشه تلاش کند و از این طریق در باروری وشکوفایی جامعه به پیش برود. "
با توجه به وضعیت کنونی در کشور معاون اول ریاست جمهوری در پیام خویش افزوده است که" امیدوارم امسال کوشش های ما از طریق گفتگو و مذاکره برای تأمین صلح و آشتی و پایان دادن به جنگ در کشور به نتیجه مطلوب برسد. در این صورت است که می توان به اعتلای سطح زنده گی همه مردم و بویژه زنان و دختران بیشتر امیدوار بود."
در این مراسم همچنان دلبر نظری وزیر امور زنان طی سخنانی پیرامون ارزش و جایگاه زنان در جامعه و از منظر دین مبین اسلام صحبت نموده زنان را به کار و تلاش و مبارزه و تحصیل و آموزش فراخواند.
وزیر زنان در سخنانش یاد آور شد که زنان بخشی از جامعه بشری است و وزارت امور زنان کشور برنامه های تدوین شده ای را در راستای تحقق اهداف تعین شده برای بهبود بخشی زنده گی زنان در کشور عملی کرده است.
وی یاد آور شد که وزارت امور زنان به عنوان یک نهاد پالیسی ساز برای زنان در جهت محو تبعیض و احقاق حقوق حقۀ زنان در کشور مبارزه می کند ومی کوشد تا تمام حقوق شهروندی زنان کشور رعایت شود.
این مراسم با خواندن ترانه ها و اهدای تحایف به زنان حاضر در مجلس پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا