اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

فقط با ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی است که بقا اسرائیل حفظ می شود

تبصره
کابل، اول قوس، باختر
بحران فلسطین و حل منازعه اعراب و اسرائیل و بالاخره بقای اسرائیل تنها با ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی قابل حل است.
مبصر آژانس باختر مینگارد؛ در جریان کمتر از دوماه گذشته غزه در فلسطین شاهد خونین ترین حمله های اسرائیل بوده است، حمله های که با کشتار بیشتر از شانزده هزار انسان بیگناه( زنان و کودکان) همراه بود، حمله های که در آن شفاخانه، امبولانس و مکتب، مسجد و کلیسا و خانه های مردم، بازار و کوچه … اهداف نظامی رژیم صهیونست بودند.
حمله های اخیر اسرائیل به بهانه و یا هم به تلافی حمله حماس بر خاک اسرائیل صورت گرفته است که در ۷ اکتوبر انجام شد، حمله برق آسا چریکی که با سرعت انجام شد و با سرعت با گروگان گیری شماری از نظامیان و شهروندان اسرائیلی و کشور های دیگر خاتمه یافت.
مگر حمله حماس به عمق خاک اسرائیل، اعتبار و هویت رژیم افراطی را به زمین زد و این سبب شد که اسرائیل در پی انتقام برآید، بر غزه از زمین وهوا و دریا حمله کند، بکشد و بدرد و بدزد.
شاید حماس در طول چندین سال موفق شده باشد که یکبار به خاک اسرائیل نفوذ کند، مگر اسرائیل بار ها سرزمین های فلسطینیان را دریده و مرتکب تجاوز و شنیع ترین جنایات شده است و همه این جنایات با خونسردی تمام از سوی جهان منجمله قدرت ها و کشور های اسلامی نظاره شده و حرف ها وواکنش ها در برابر آن نمادین و تشریفاتی بوده است.
واقعیت این است که معضل فلسطین یک زخم کهنه و ناشی از یک تجاور کهنه است مگر همیشه با خون گرم مردم مسلمان فلسطین تازه نگه داشته شده است.
فلسطینیان برای کسب هویت شان مبارزه میکنند تا به حقوق حقه شان برسند.
معضل فلسطین وارد هفتمین دهه خود شده است مگر حق مردم این خطه همچنان نادیده گرفته می شود.
با استناد به اوراق تاریخ، فلسطینیان هویت چند هزار ساله در مناطق دارند که اکنون اسرائیل بر آن حکمرانی می کند و باشندگان بومی را از حق مادری شان محروم کرده اند.
دلیل اصلی جنگ در جغرافیای امروز اسرائیل و فلسطین همین است.
مردم فلسطین قرن هاست در سرزمینی که حدود و ثغور آن در جغرافیای جهان مشخص شده سکونت و زیست کرده اند. همانطور که تاریخ منکر این موضوع نشده، نباید باشندگان امروز جهان به خصوص غرب و امریکا منکر ‌آن باشند.
مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون بیش از ۲۰۰ قطعنامه و شورای امنیت سازمان ملل بیش از ۱۳۰ قطعنامه در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین و اشغال زمین فلسطینیان و توقف شهرک سازی توسط دولت اسرائیل و باز گشت آواره گان فلسطینی به خانه های خود و مسایل دیگر مرتبط با فلسطین صادر کرده اند که درمجموع بیش از ۸۰ قطعنامه نیزبرای تشکیل دو کشور – دو دولت و درمحکومیت اشغالگری اسرائیل صادر شده است، مگر همه اینها در پناه حمایت امریکا از اسرائیل از سوی رژیم تمامیت خواه اسرائیل نا دیده گرفته شده است.
در جریان هفتاد سال گذشته اسرائیل در حمایت غرب و امریکا تلاش کرده است که مانع ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی شود و برای رسیدن به این هدف شنیع ترین شیوه ها را تجربه کرده است و تروریزم را وارد سیاست راهبردی خود ساخته است و هزاران فلسطینی آزادی خواه را با بمباردمان شهرها و مناطق مسکونی در فلسطین کشته است، حتی ترور های هدفمندانه را سازماندهی کرده است.
امروز تروریزم جز سیاست رسمی تل ابیب است و با چنین یک راهکار زشت، غرب و امریکا از آنان حمایت میکنند.
حوادث اخیر غزه نشان داد که فلسطینیان آرام نه نشسته اند و با وجود کشتار جمعی ، ویرانی شهر ها و خانه های شان همچنان مبارزه میکنند و اگر هفتاد سال دیگر هم سپری شود داعیه آزادی خواهانه مردم فلسطین سرد نخواهد شد و معضل شان با اشغالگران صهیونستی باقی خواهد ماند.
راه حل این است که اسرائیل و متحدین راهبردی شان باید به واقعیت بنام کشور فلسطین تن دهند، آنان اگر امروز از این واقعیت فرار کنند، فردا و یا فردای دیگر به آن تن خواهند داد.
نتیجه اساسی سیاسی این خواهد بود که هر دو روی ایجاد دو کشور مستقل و دولت مستقل تن دهند.
این کار هم برای مردم فلسطین امید برای زندگی خواهد بود و همچنان بهترین راه برای تضمین امنیت و بقا اسرائیل خواهد بود.تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا