جهان

جلسه سران کانگرس با رئیس جمهور امریکا بی‌نتیجه به پایان رسید

واشنگتن – بی بی سی – 11 میزان – باختر
جلسه‌ای روسای مجلسین کانگرس امریکا که برای بیرون آمدن از بن بست تعطیلی برخی ادارات حکومتی امریکا در قصر سفید تشکیل شده بود، بدون نتیجه به پایان رسید.
در این جلسه بارک اوباما، رئیس جمهورامریکا و معاونش جو بایدن، میزبان جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی، رهبر حزب دموکرات در مجلس نمایندگان، هری رید، رهبر دموکرات ها در سنا و همتای جمهوری خواهش، میچ مکانل بودند.
سران دولت و کانگرس جمع شده بودند تا به راه حلی برای تامین بودجه دولت امریکا برسند.
جمهوری خواهان که مخالف طرح بیمه خدمات صحی اوباما هستند می خواهند اجرای این طرح برای یک سال به تعویق بیافتد تا در ازای آن، بودجه دولت را تصویب کنند.
اما دموکرات ها به پشتیبانی طرح رئیس جمهور حاضر به پذیرش این معامله نیستند.
بعضی از ناظران معتقدند که جان بینراز حزب جمهوری خواهان  توانایی پایان دادن به این مناقشه را دارد.
آنها می گویند که او می تواند جمهوری خواهان میانه‌رو را با دموکرات ها هم نظر کند تا بتوانند با هم بودجه ای را به تصویب برسانند که در آن بیمه خدمات صحی دستکاری نشود.
طرح بیمه خدمات صحی همگانی، از اصلی ترین طرح های اوباما در زمان مبارزات انتخاباتی در دور اول و دوم ریاست جمهوری اش بود و کوتاه آمدن از آن هم می تواند برای دموکرات ها عواقب بدی در انتخابات بعدی داشته باشد.
این طرح اوباما بعد از تصویب در دو مجلس قانونگذاری امریکا لازم الاجرا شد و بعدا به شکایت جمهوری خواهان به دیوان عالی امریکا رفت و در آنجا این قانون مطابق با قانون اساسی امریکا شناخته شد.
دموکرات ها همین موضوع را دلیل کافی می دانند برای اینکه این قانون باید اجرا شود و برسر آن "معامله" نمی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا