امنیت

تقرر لوی څارنوال، وزیر امور داخله، معین ارشد امنیتی و معرفی سفیر افغانستان در هالند

کابل 5 حوت باختر
بر اساس حکم محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان محمد فرید حمیدی به حیث نامزد در پست لوی څارنوالی افغانستان و دگرجنرال تاج محمد جاهد به صفت نامزد وزیر وزارت امور داخله تعیین گردیدند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، وزارت امور پارلمانی در این زمینه موظف گردید تا بر اساس احکام قانون اساسی نامزدان مذکور را جهت کسب رأی اعتماد به ولسی جرگۀ شورای ملی معرفی نماید.
رئیس جمهور کشور تقرر جنرال عبدالرحمان رحمان را به صفت معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله منظور کرد. همچنان نورالحق علومی به حیث سفیر افغانستان در هالند معرفی شده است.
محمد فرید حمیدی لیسانس اولی خویش را در علوم جنائی از اکادمی پولیس و لیسانس دومی را در حقوق و علوم سیاسی از پوهنتون کابل بدست آورده است. وی یک سند ماستری را در بخش حقوق جزا از پوهنتون آزاد اسلامی گرفته و سند ماستری دوم اش را در اداره عامه از پوهنتون هارورد ایالات متحدۀ امریکا دریافت می کند. وی از ۱۵ سال به این طرف در عرصه های حقوقی و قضا کار کرده است.
دگر جنرال تاج محمد جاهد تا اکنون مسئولیت قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در زون غرب را به عهده دارد و دارای تحصیلات عالی نظامی به سطح لیسانس از حربی پوهنتون می باشد. وی در حدود ۲۲ سال در بخش های مختلف نظامی در کشور به انجام وظیفه پرداخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا