جهان

افغان‌ها، دومین گروه بزرگ متقاضیان پناهندگی در اروپا

بروکسل – دویچوله – 2 حمل – باختر
آمار تازه نشر شده توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که شمار متقاضیان پناهندگی در سال 2014 به شدت افزایش یافته است. در این سال، بعد از سوریه، بیشترین متقاضیان پناهندگی از افغانستان بوده اند.
براساس ارقامی که روز جمعه گذشته از سوی اداره آمار اتحادیه اروپا نشر شد، در سال 2014 به صورت مجموعی 626 هزار تن در این اتحادیه درخواست پناهندگی داده اند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقصد بسیاری مهاجرانی است که از جنگ و منازعه فرار کرده و در تلاش رسیدن به زندگی بهتر راه‌های پرمخاطره‌ای را پیش می‌گیرند. این مهاجران بعد از رسیدن به کشورهای مقصد با پروسه درازمدت پذیرش پناهندگی مواجه می شوند.
اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که شمار تقاضای پناهندگی در سال 2014 میلادی نسبت به سال قبل از آن 44 فیصد افزایش یافته است.
شمار مهاجرین سوریه که در اتحادیه اروپا در سال گذشته تقاضای پناهندگی داده اند به 123 هزار تن می‌رسد، در حالی که در سال قبلی‌اش این رقم 72 هزار تن بود. به این ترتیب حدود یک پنجم کل تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا از مهاجرین سوریه بوده است.
بعد از سوریه افغانستان با 41300 تقاضای پناهندگی در مرحله دوم قرار داشته است که هفت فیصد کل درخواست‌های پناهندگی سال 2014 در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. از میان این افغان‌های متقاضی پناهندگی، 9700 تن در آلمان ثبت شده اند.
در سطح کشوری، در کشورهای یونان و سلواکیا بیشترین متقاضیان پناهندگی افغان‌ها بوده اند. شمار افغان‌هایی که در یونان درخواست پناهندگی داده اند به 1710 تن می‌رسد که تقریباً حدود یک سوم مجموع تقاضای پناهندگی در آلمان بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا