سیاست

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در سفر به ولایت لغمان کتابخانه عامه آن ولایت را افتتاح کرد

کابل باختر 24 میزان
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در جریان سفر به ولایت لغمان که دیروز صورت گرفت همراه با محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کتاب‌خانه عامه ولایت لغمان را افتتاح کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، این کتاب‌خانه با تعمیرجدید و کتاب‌های جدید در خدمت مردم و دانشجویان ولایت قرار می‌گیرد. رییس اجراییه وعده سپرد که در خریداری و تجهیز هرچه بیش‌تر کتاب‌خانه ریاست اطلاعات و فرهنگ لغمان را کمک نماید.
بعد از افتتاح کتاب‌خانه رییس اجرئیه به پرسش‌های خبرنگاران در مقابل تعمیر کتاب‌خانه نیز پاسخ داد.
همچنان رییس اجرائیه ،در جریان سفر به ولایت لغمان از جریان کار بازسازی و اعمار قلعه سراج ولایت لغمان دیدن نمود.
رییس اجرائیه با تاکید بر حفظ و احیای میراث فرهنگی کشور از کار و فعالیت ولایت و کارمندان بازسازی قصر و مسجد قلعه سراج قدردانی نمود.
قابل تذکر است که بازسازی قصر و مسجد قلعه سراج لغمان با بودجه ۲۲ میلیون افغانی در سال ۱۳۹۶ آغاز شد. این قلعه تاریخی حدود ۱۰۹ سال قبل توسط امیر حبیب الله خان فرزند امیر عبدالرحمن خان ساخته شد٬ ولی به علت جنگ‌های داخلی و به مرور زمان بخش های زیادی از این قلعه تخریب گردید.
طبق یک خبر دیگر: داکترعبدالله عبدالله تعمیر جدید ریاست فوایدعامه ولایت لغمان را افتتاح کرد وابراز امیدواری نمود که ریاست فواید عامه ولایت لغمان با استفاده از سهولت‌های جدید بتواند بیش‌تر در خدمت مردم قرارگیرد.
به همین ترتیب داکتر عبدالله در جریان سفر به ولایت لغمان از دانشگاه آن ولایت دیدن نمود.
در این دیدار رییس اجراییه با مسوولین دانشگاه و دانشجویان صحبت کرد و به خواست‌های آنان گوش داد. مسوولین دانشگاه لغمان در باره برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه و دانشکده‌های مختلف به رییس اجراییه توضیح دادند.
رییس اجراییه در جریان این دیدار وعده سپرد تا سرک منتهی به دانشگاه از شهر قیرریزی شود و به خواست‌های مسوولین دانشگاه رسیدگی نماید. ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا