اقتصاد

فابریکه چپلی سازی ننگرهاردرآستانه شکوفایی

جلال آباد/ ۱۲ حوت/ باختر
فابریکه چپلی سازی ننگرهار به کاروبارش رونق بخشیده است.
این فابریکه اکنون روزانه صدها چپلی وطنی با نوع و رنگ های مختلف تولید می کند.
مسوولان فابریکه چپلی سازی ننگرهار می گویند که  اکنون تولیداتش تنها درشرق نه بلکه در سرتاسر افغانستان به فروش می رسد.
رفیع الله مالک این فابریکه می گوید که ابتدا در پاکستان چپلی تولید می کرد اما چند سالی می شود که فابریکه اش را به داخل افغانستان و در شهر جلال آباد منتقل کرده است.
درحال حاضر بازار های افغانستان مملو از چپلی های تولیدی در داخل کشور است. فابریکه چپلی سازی ننگرهار بخشی ازاین این چپلی ها را می سازد.
رفیع الله به آژانس باخترگفت« مشکل برق داریم همچنان فابریکه پروسس چرم در افغانستان وجود ندارد مجبور هستیم چرم پروسس و ماشینری شده از پاکستان وارد کنیم که این برای ما گران تمام می شود.»
عزیز الرحمان رب رییس اصناف و کسبه کاران ننگرهار می گوید درصورت ایجاد فابریکه های پروسس و ماشینری چرم ، افغانستان نه تنها در تولید بوت و چپلی بلکه در ده ها نوع مال پیشرفت چشمگیری خواهد کرد و عاید بیشتری به جیب خواهد زد.
اوهمچنان گفت که فابریکه های تولیدی در ننگرهار به کمبود انرژی روبه رو اند و این مشکل روند روبه رشد فراورده ها را کند ساخته است.
با این حال عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که با افزایش میزان تولید انرژی ، مشکل کمبود برق درفابریکه های تولیدی را کاهش داده اند وهنوز هم کار روی آن ادامه دارد.
ازسوی دیگر وزیر صنعت و تجارت اخیرا در سفر به ننگرهار گفت که به زودی فابریکه های پروسس و ماشینری چرم در افغانستان تاسیس خواهد شد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا