آموزش

یک شاگرد انستیتوت میخانیکی شهر پلخمری موفق به ساخت یک تانک شد

پلخمری باختر 12 عقرب
یک شاگرد انستیتوت میخانیکی پلخمری درولایت بغلان موفق به ساخت یکعراده تانک محاربوی ضد حریق گردیده است که با استفاده از انرژی آفتاب حرکت می نماید.
این شاگرد عبدالله نام دارد اظهار دارد که این تانک محاربوی ضد حریق که قدرت پرتاب آب را به فاصله پانزده  متر دارا می باشد  ساخت وساز آن یکسال را دربر گرفته است.
عبدالله درحالیکه چشمانش را به فرآورده تخنیکی دستی اش  دوخته بود با امید والای گفت: روز اول که این تانک را  می ساختم حیران بودم که از کجا وچگونه آغاز کنم ، سرانجام پس از آغاز ساخت وساز چوکات آن مشکلاتم مرفوع وکارم به خوبی پیش رفت .
محمد اسمعیل عیسی زاده معاون تخنیکی انستیتوت میخانیکی پلخمری به آژانس باختر گفت: از ساخت وساز این تانک محاربوی ، درخاموش ساختن حریق استفاده به عمل می آید .
منبع افزود : طی سال اخیر شاگردان  ومحصلان این انستیتوت افزون برساختن این تانک قادر به چند فرآوردهای تخنیکی دیگر از جمله موتر امبولانس ، واترپمپ کولر ، با دپکه وغیره گردیده که از سوی این نهاد تعلیمی به نمایش نیز گذاشته شده است .
وی علاوه کرد با وصف سپری شدن بیش از سی سال  از فعالیت این انستیتوت طی سال اخیر ما شاهد ابتکارات تخنیکی قابل قدر محصلان این انستیتوت می باشیم .
وی علت اصلی ابتکارات را دراین انستیتوت متکی زحمات استادان ومهیا شدن زمینه کار به محصلان درآن استیتوت و انمود ساخته  خاطرنشان کرد که فعلا دراین انستیتوت به تعداد ششصد وپنجاه  شاگرد اعم از دختر وپسر مصروف آموزش می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا