تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

کابل ۲  اسد  باختر
کرونا یک معضل حاد صحی در کشور است که باید در یک راهبرد ملی به آن رسیدگی شود هر نوغ خلاف ورزی و سو استفاده در روند مبارزه با کرونا،کار شکنی  وخیانت ملی است که تحمل شده نمی تواند.
مفسر آژانس باختر می نگارد؛ دیروز احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه  از پنهان کاری ها در دو شفاخانه دولتی که مامور وقایه و تداوی مردم در برابر کرونا اند خبر داد.
به گفته  عثمانی، مقدار زیادی ادویه ،انواع تجهیزات  ووسایل صحی که تمامی باید  برای  وقایه و مبارزه با ویروس کرونا به کار برود در ذخیره گاه های شفاخانه علی جناح مخفی شده بوددرحالی که در چنین یک شرایط ووضعیت که کرونا پا بر حلقوم مردم گذاشته است ،نیاز جدی به استفاده از این وسایل  و ادویه است مگر فساد پیشه گان حق دسترسی مردم ،به این وسابل و ادویه را از آنان گرفته بودند.
آنچه را وزیر بیان داشت ، سخت اسفبار، تکان دهنده و درد ناک است ،در شرایطی که یک هموطن ما درد جانکاه ناشی از کرونا را تحمل می کند، نیارمند ادویه و آکسیجن است،به دستگیری ومعاونت نیازدارند  چند انسان که عاطفه و احساس در آنان مرده است و برای رز اندوزی و منفعت شخصی فکر می کنند امکانات صحی را از مردم می گیرند.
ابن در حالی که چندی پیش از قاچاق بعضی از تجهیزات ووسایل طبی که باید برای درمان هموطنان بیمار کار گرفته می شد  به پاکستان  خبر هایی منتشر شد .
هنوز مردم در باره نتابج تحقیق و بررسی ها ازاین  دستبرد آگاه نشده اند که مساله مخفی کردن ادویه ووسایل طبی در شفاخانه علی جناح منتشر می شود.
بدون شک آنانی که ادویه و وسایل طبی را مخفی کرده بودند قصد سو استفاده از آن را داشتند یا آن را به پاکستان قاچاق می کردند و یا هم آن را در بازار سیاه به فروش می رساندند.
قضایای اخیر  و یا به گفته دیگر ،موارد تازه فساد در برابر برنامه ملی مبارزه با کرونا، نیاز به تحقیق جدی دارد.
باید از آنانی که مرتکب چنین یک جنایت در برابر مردم شان شده اند پرسیده شود که منافع ملی چه است و آنان از این منافع چه تعریف دارند؟
چرا بعضی هاچنین یک رسم را اختیارکرده اند که باید همه چیز ، از آهن پاره های کهنه گرفته تا تانک و موتر،آرد و چوپ،دوا ووسایل طبی…را برای خوشنودی پاکستانیان به آن کشور قاچاق کنند
واقعیت این است که دستان پیدا و پنهان برای کارشکنی هر بخش زندگی ما فعال اند و در این برنامه ضد افغانی ، از انسان هایی که ایمان ضعبف دارند از منافع خود و مردم چیزی نمی دانند استفاده می شود.
نباید از اتفاقات اخیر در برابربرنامه ملی مبارزه با کرونا سرسری گذشت.
دزدی و قاچاق  دوا ووسایل طبی که در شرایط حاضر به عنوان آب شفا بخش برای مردم ما اهمیت دارد جرم بالاتر از فعالیت تروریستی است.
تروریستان چهره، موضع ،عمل و گفتار شان واضح است مگر آنانی که در داخل نظام به ارزش های ملی حمله می کنند ،از دوا و امکانات طبی مردم دزدی می کنند و آن را در خدمت دشمنان کشور قرار می دهند،مار زیر آستین اند که به مراتب ازیک تروریست کرده خطرناکتر اند.
مدارا با چنین ضعیف اندیشان،  حق تلفی در برابر مردم به خصوص آن هموطنان ما است که به دلیل کمبود دوا و آکسیجن در شفاخانه های علی جناح و افغان جاپان جان سپردند.
مردم منتظر اند که دولت ، نهاد های امنیتی، نهاد های عدلی و قضایی با این مفسدان چه می کنند؟ صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا