اقتصاد

کمک های ادارۀ انکشافی امریکا به دهاقین و متشبثیبن زراعتی کشور ادامه دارد

کابل 10 عقرب باختر

وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری غرض همکاری و حمایت دهاقین و جامعه کشاورز، همکاری خود را با اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده آمریکا  تقویت می بخشد.

به اساس معلومات ریاست اطلاعات و ارتباط عامه وزارت زراعت به آژانس باختر، برنامه RADP  که از سوی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا تمویل میشود با وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری در عرصه بهبود بخشی مصونیت غذایی و اقتصادی افغان های روستایی همکاری می کند.

اسد الله ضمیر، وزیر زراعت،آبیاری و مالداری و هربرت سمت ، رئیس ماموریت اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا امروز برای تطبیق پلان کاری سال 2016 پروژه انکشاف زراعتی ساحوی RADP موافقت نامه را امضأ کردند. این پلان کاری نتیجه هماهنگی و همنوایی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا و وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری است تا مطمئن گردد که فعالیت ها و همکاری های اداره انکشاف بین الملی امریکا با اهداف و دورنمایه های وزارت زارعت ، آبیاری و مالداری در عرصه انکشاف بخش زراعت افغانستان همخوانی دارد.

سال گذشته ، هر دو طرف اداره  انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا و وزارت زراعت ، آبیاری ومالداری تفاهمنامه را به امضأ رساندند تا پلان کاری برنامه RADP را برای پنج سال تصویب نمایند.

هدف برنامه RADP ، بهبود بخشیدن به مصئونیت غذایی و اقتصادی روستا نشینان است که در 21 ولایت کشور با ارزش 300 میلیون دالر امریکایی . همکاری برنامه RADP و وزارت زراعت ، آبیاری ومالداری روی بهبود حاصل دهی و منفعت افزایی گندم ،محصولات با ارزش زراعتی و زنجیره های ارزشی مالداری تمرکز دارد، افزون بر این ، همکاری نامبرده در عرصه از میان برداشتن موانع در بخش های مقررات ، پالیسی  و حقوقی که این زنجیره های ارزشی را متأثر می سازد نیز تمرکز می کند.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، کوشش های اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا را در عرصه بهبود و تقویه بخش زراعت افغانستان به دیده قدر مینیگرد و امید دارد این همکاری و مشورت مشترک در آینده ها ادامه داشته و دستاورد های چشمگیری را در قبال داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا