جامعه

هیئتی به منظور غم شریکی و بررسی رویداد کوچی ها در لوگر وارد آن ولایت شد

پل علم باختر 23 عقرب
به اساس فرمان ریاست جمهوری به خاطر  غم شریکی به خانواده  شهدا و زخمی های رویداد 21 میزان قوم کوچی ها یک هیئت مشترک از چند ارگان مسوول به سرپرستی الحاج خیال محمد حسینی وزیر مشاور ریاست جمهوری به آن ولایت سفر نموده است .
ابتدا هیئت با والی رئیس شورای ولایتی ومسوولان امنیتی دیدن نموده بعداًبا  رهبری ولایت یکجا با هیئت در گردهمایی وسیع که به اشتراک بازماند گان شهدا ومتضررین کوچی ها در تالار جلسات عبدالله وردک تدویر یافته بود ، اشتراک نموده  به روح شهدا دعا وشفا عاجل برای زخمی های رویداد تمنا نمودند .
حاجی الدک  کوزی به نمایند گی از کوچی ها در رابطه صحبت نموده گفت رئیس جمهور کشور همواره به کسانیکه  با مشکل مواجه اند ویا در رویداد ها متضرر میشوند غم شریکی نموده ومشکلات آن ها را حل میمناید و به این مشکلات رسیدگی صورت میگیرد.
پس محمد حلیم فدایی والی لوگر گفت رئیس جمهور کشور و رهبری لوگر به خاطر حل مشکل از شریعت ، قانون وفرهنگ افغانی کارگرفته وبه حل مشکلات پرداخته است .
وی اضافه کرد ما درغم خانواده های کوچی ها که در این رویداد متضرر شدند شریک هستیم وبا آن ها وعده هرنوع همکاری میدهیم .
دراخیر برای بازماند گان شهدای این رویداد مبلغ پنجصد هزار افغانی وبرای هر خانواده زخمی مبلغ یکصد وپنجاه هزار افغانی مساعدت از جانب ریاست دولت صورت گرفت .
قابل یاد آوریست که به تاریخ 21 میزان سالروان دریک عملیات ازسوی نیروهای ویژه کوماندو یک فرد از کوچی های مستقر در ساحه شهید شد ومردم دراعتراض به شهادت این فرد دست به تظاهرات زده وحین تجموع این باشنده ها که به طرف پل علم  راهپیمایی مینمودند با نیروهای امنیتی درگیر شد ودرجریان این درگیری دوتن از اعتراض کننده ها  شهید وهفده تن دیگر شان زخمی شده بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا