اخبارصحت

 محمد اشرف غنی: کرونا فاجعۀ که دنیا را به چالش مواجه کرد به صورت درست مدیریت کردیم

کابل/ 5حوت/ باختر

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در مراسم آغاز تطبیق واکسین کووید ۱۹ که به بازوی چند تن از نیروهای امنیتی و دفاعی، کارکنان صحی و نمایندگان رسانه های کشور تزریق شد، اشتراک و سخنرانی کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این مراسم که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد و بانوی اول، معاونین ریاست جمهوری، رییسان مجلسین شورای ملی، قاضی القضات و رییس ستره محکمه و شماری از منسوبان قوای مسلح کشور نیز حضور داشتند، داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه صحبت کرد. وی با تشکر از توجه رییس جمهور به بخش صحت گفت که این توجه و حمایت ها به کارکنان صحی کشور جرأت و توان بخشید که در سخت ترین شرایط به خاطر نجات جان مردم سعی و تلاش کنند.

 وی افزود: افغانستان از جمله محدود کشورهای است که با امکانات اندک از شیوع ویروس کرونا به گونه موثر جلوگیری و آن را مدیریت کرد و بخش صحت زیر چتر رهبری و دیپلماسی فعال دولت به پیش رفت و اکنون تطبیق واکسین کرونا را آغاز کرده است.

مجروح تصریح کرد: اولین دوز واکسین به بازوی سربازانی که بیرق سه رنگ کشور را بلند نگه داشته اند و کارکنان صحی که در سخت ترین شرایط به خاطر نجات جان مردم سنگر داغ مبارزه با ویروس کرونا را ترک نکردند، زرق می شود.

بعداً رودریندرا تندن، سفیر هند در افغانستان صحبت کردو گفت: ویروس کرونا تاثیرات زیادی از نگاه سیاسی و اقتصادی بر جهان وارد کرد و علاوه بر رکود اقتصادی، خسارات مالی و جانی زیادی را در پی داشت. 

 وی گفت که کشورش به عنوان شریک استراتیژیک و دوست دیرینۀ افغانستان، آماده است تا با نهادهای صحی این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا کار کند.

متعاقباً رییس جمهور محمد اشرف غنی صحبت کرد و گفت: شکر خدا را ادا می کنم، فاجعۀ را که دنیا را به چالش مواجه کرد، به صورت درست مدیریت کردیم.

وی افزود که تحلیل اولیه ما از خطرات به مراتب بیشتر حکایت می کرد، اما در تفصیل پنج مرحله در موج اول کرونا و موج دوم، ما توانستیم که همه جامعه، اقتصاد و صلابت و پاسخگویی دولت را حفظ کنیم.

رییس جمهوری گفت: تشکر و سپاس ملت افغانستان از قوای امنیتی و دفاعی حد و حدود ندارد و این همه از برکت شهامت، تعهد و اعتماد به نفس آنان و همچنان باور آنان به جمهوری اسلامی افغانستان است.

محمداشرف غنی با تشکر از تمام منسوبان صحی قوای مسلح که نگذاشتند، ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی شیوع پیدا کند، قدردانی کرد و گفت: ما حد اقل هشت هزار کادر صحی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی داریم و جای افتخار است که شفاخانه های امنیت ملی، پولیس ملی و اردوی ملی دوباره مورد اعتماد ما قرارگرفته اند.

رییس جمهوری کشور تصریح کرد که دولت بهترین امکانات طبی را به قوای مسلح فراهم کرده است و به آنان توجه بیشتر می شود. وی افزود: کارکنان صحی ما واقعاً قهرمانان افغانستان استند.

رییس جمهوری گفت: از فعالیت رسانه ها به ویژه در این فضای که دشمنان افغانستان به صورت دوامدار بهترین مغزها و زبان توانای ملت افغانستان را مورد حملات خود قرار می دهند، ابراز امتنان می کنم. دشمنان نمی توانند صدای رسای مرد و زن این سرزمین را خاموش کنند، همیشه صدای آزادی، مساوات و حاکمیت ملی افغانستان را بلند نگه خواهیم داشت.

روند تزریق واکسین کرونا، رسما در افغانستان آغاز شد

رییس جمهور از کمک و همکاری هند منحیث دولت دوست و شریک استراتیژیک تشکر کرد و گفت: نوع همکاری ما به اساس منافع و دیدگاه مشترک بشردوستانه تعیین شده است و همیشه با هم همکار خواهیم بود.

محمداشرف غنی گفت: تلاش های ما برای دریافت بخش دیگری واکسین کرونا که ۴۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار خواهد داد، به زودی نتیجه می دهد.

رییس جمهوری کشور در اخیر سخنانش گفت: خطرات کرونا هنوز هم رفع نشده است، بناً ضرورت واضح است که در زمینۀ حفظ الصحه، پوشیدن ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی توجه جدی صورت گیرد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا