سیاست

مذاکرات صلح افغانستان؛ محور بحث خلیلزاد با مقام‌های آلمانی

برلین – صدای امریکا – 16جوزا – باختر
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، در سفر به برلین، با مقام‌های آلمانی در مورد روند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد.
خلیلزاد هشتمین دور سفر‌هایش را روز جمعه گذشته به هدف تسهیلات در روند گفتگوهای صلح افغانستان به کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی آغاز کرد.
خلیلزاد دیروز در صفحه تویترش نگاشته است که در دیدار با مشاور سیاست خارجی و امنیت ملی صدراعظم آلمان، و مارکوز پوتزل، نماینده ویژه آن کشور در امور افغانستان و پاکستان در باره دستاوردهای پس از کنفرانس بن و این‌که چه کاری برای به دست آوردن صلح پایدار می‌توان انجام داد، بحث کرده است.
وی گفته است: "آلمان همچنان میزبان دومین نشست امریکا – اروپا در باره صلح افغانستان بود‌. پس از دادن اطلاعات در باره روند صلح، ما نشست آینده اوسلو و گفتگوهای بین الافغانی را به میزانی آلمان و قطر بررسی کردیم.
نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان در ماه‌های گذشته دو بار با عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.
پوتزل هم در صفحه تویترش گفته است که در نشست برلین، طرف‌ها بر آغاز هرچه زودتر مذاکرات "بین‌الافغانی" تاکید کرده‌ اند.#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا