سیاست

انگلستان نود زندانی افغان را به دولت افغانستان تحویل میدهد

کابل باختر/ 18/ جوزا

وزیردفاع بریتانیا دریک تغییر موضع اعلام کرد که به زودی زندانیان افغان را به دولت افغانستان تحویل خواهندداد . قبلاً دولت انگلستان پیرامون سپردن این زندانیان شرایط را ارائه کرده بود .

 به گزارش آژانس باختر ، تا چند هفته دیگر تمامی زندانیان افغان را که در حال حاضر درپایگاه باستیون درولایت هلمند نگهداری میشوند به دولت افغانستان تحویل داده خواهد شد.

 وزیر دفاع بریتانیا گفت، نود زندانی افغان که به اتهام فعالیت های تروریستی توسط نظامیان بریتانیایی در جنوب افغانستان بازداشت شده اند در اواخر ماه جاری میلادی به حکومت افغانستان تحویل خواهند داد.

 وزیر دفاع بریتانیا با تاکید به این كه زندانیان به زندان بگرام منتقل خواهند شد گفت ، بریتانیا اکنون مطمین شده که با زندانیان رفتار نامناسب صورت نخواهد گرفت.

با این حال وزیر دفاع بریتانیا تصریح کرد که وجود زندان باستیون درافغانستان کاملاً قانونی و تحت تعهدات سازمان ملل است .

پایگاه نظامی باستیون درولایت هلمند در جنوب کشور موقعیت دارد و بزرگترین پایگاه نیروهای ارتش بریتانیا در کشور با حضور بیش از 30 هزار افسر و سرباز از ملیت های مختلف است .

 جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت ، اخیراً وزارت دفاع کشور بریتانیا اعلام نموده اند تا زندانیان افغان را که درطول این مدت درولایت هلمند نزد شان میباشد به دولت افغانستان تسلیم مینمایند. وزارت دفاع ملی ازاین اقدام کشور بریتانیا استقبال نموده و آنرا یک گام مثبت میخواند.

 این درحالیست که یک قطعه ویژه اردوی ملی قبلاً مدیریت و اداره زندان بگرام را از نزد نظامیان امریکایی به عهده گرفته، دولت افغانستان به استناد قانون اساسی تاکید دارد که هیچ نهاد و کشورخارجی حق ندارد تا درافغانستان زندان داشته باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا