صحت

ساخت رگ مصنوعی با استفاده از پلیمر طبیعی

تهران- ایرنا- ۴ دلو – باختر
گروهی از محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق به طراحی رگ مصنوعی با استفاده از غشای تفلون (نوعی پلیمر طبیعی) شده اند.
مجری این طرح امروز چهارشنبه با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از مشکلات قلب و عروق گفت: سالانه 30 درصد مرگ و میرها بر اثر این نوع بیماری ها روی می دهد، در نتیجه محصولات مربوط به قلب و عروق یک میلیارد و 250 یورو گردش مالی در جهان دارد و بازار بزرگی است.
دکتر پروین شکراللهی با اشاره به بازار منطقه ای این محصولات توضیح داد: آمریکای شمالی، آسیا اقیانوسیه و شرقمیانه بازار خوبی برای تولیدات مرتبط با قلب و عروق هستند و محصولات مربوط به رگ مصنوعی در عمل بای پاس قلب، ترمیم عروق کرونر و نارسایی کلیه یا گرده  استفاده می شوند.
شکراللهی گفت: در حال تکمیل فرایندها هستیم و بعد از انجام مثبت آن روی یک نمونه حیوانی باید آزمون های بالینی را انجام دهیم.
عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با ابراز امیدواری برای سرمایه گذاری روی این طرح گفت: برای انجام آزمون های بالینی با یک  شفاخانه مرکز قلب و عروق مشورت کرده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم تا در این مرحله نیز آزمایش شود. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا