جامعه

اولین جلسه کمیته ملی تغییر اقلیم برگزار شد

کابل باختر 17 سرطان
مصطفی ظاهر رییس اداره ملی حفاظت محیط زیست امروز در نشست کمیته ملی تغییر اقلیم گفت که افغانستان از جمله آسیب پذیر ترین کشور ها از لحاظ تغییر اقلیم می باشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، مصطفی ظاهر رییس اداره ملی حفاظت محیط زیست در نخستین جلسه کمیته ملی تغییر اقلیم صحبت کرد و افزود که کمیته ملی تغییر اقلیم به اساس فرمان رییس جمهوری و بعد از معاهده تغییر اقلیم پاریس ایجاد شده است که هدف آن جلوگیری از تغییرات اقلیمی در افغانستان می باشد .
وی علاوه نمود که افغانستان از لحاظ آسیب پذیری تغییرات اقلیمی در ردیف کشور های نخست قرار دارد و به اساس معاهده پاریس این اداره مصمم است که در این راستا از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نه ورزد.
در این نشست پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی ، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت که  این وزار ت در هماهنگی با ادارات ذیربط آماده است که کارزار آگاهی عامه را به منظور تغییرات اقلیمی برای شهروندان راه اندازی نماید.
پوهنیار مصطفوی علاوه نمود که برگزاری نشست های خبری و تدویر کارگاه ها در ادارات دولتی نیز می تواند در این راستا ممد واقع شود.
در این جلسه انجنیر غلام حسن رییس تغییرات اقلیم و سازگاری آن اداره گفت که افغانستان در بیشتر از یک دهه عضویت سیزده کنواسیون محیط زیستی را حاصل کرده است که این عضویت می تواند افغانستان را در امر مبارزه با تغییر اقلیم یار رساند.
انجنیر حسن علاوه نمود که سالانه افغانستان حدود 172 میلیون دالر خساره به اثر عوامل ناگوار ناشی از تغییرات اقلیم وارد می شود.
بعدا اعضای کمیته ملی تغییر اقلیم که متشکل از نماینده های با صلاحیت ادارات دولتی می باشد در امر مبارزه با تغییرات اقلیم به بحث آزاد پرداختند.
ختم مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا