سیاست

محمد محقق با سفیر جدید پاکستان ملاقات کرد

کابل باختر 24 سرطان
استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه دیروز زاهد نصر الله خان سفیر جدید پاکستان را در اقامتگاه  شان به حضور پذیرفت وبا وی دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار سفیر پاکستان، افغانستان و پاکستان را دو کشور دوست و برادر عنوان نمود که دارای مشترکات زیادی می باشند. سفیر پاکستان گفت که افغانستان شریک طبیعی کشورش در عرصه اقتصادی است و ابراز امیدواری نمود که مناسبات افغانستان و پاکستان بیشتر از پیش مستحکم و پایدار گردد. سفیر پاکستان علاوه کرد که صلح و ثبات کشورش به صلح و ثبات افغانستان بستگی دارد و اسلام آباد خواهان یک افغانستان امن و با ثبات است.
حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان ضمن خیر مقدم گویی به سفیر جدید پاکستان، انتخاب شان را به حیث سفیر این کشور در افغانستان، به وی تبریک گفت و برایش ارزوی موفقیت نمود.
محقق گفت که دو کشور دارای فرهنگ و دین مشترک است و کار مشترک دو کشور هم، آرزوی مردم افغانستان است.
معاون ریاست اجرائیه علاوه کرد: "علامه اقبال لاهوری در مورد افغانستان چنان اشعاری را سروده است، که گویا در مورد پاکستان سروده باشد". استاد محقق گفت که همین مشترکات دینی و فرهنگی موجب شده است که مردم پاکستان؛ افغانستان را در زمان های دشوار جهاد، کمک و همکاری های زیادی نماید.
معاون ریاست اجرائیه افزود که متاسفانه در حال حاضر، تروریزم بین المللی بر روابط دو کشور سایه افنگنده است و افغانستان توقع دارد که دو کشور در زمینه مبارزه با تروریزم طوری عمل کند که مشکلات در نتیجه یک تفاهم مشترک، رفع گردد. محقق گفت که تروریزم هردو کشور را متضرر ساخته است و ابراز امیدواری نمود که دو کشور با مساعی مشترک در جهت بهبود اوضاع و نابودی تروریزم تلاش کنند. سید حبیب " سادات"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا