جهان

امریکا در نظر دارد واکسین کووید۱۹ را پس از صدور جواز توزیع کند

واشنگتن/وی او ای/27سنبله/باختر
حکومت امریکا در نظر دارد که در جریان یک روز پس از صدور جواز استفاده به واکسین کووید۱۹، به توزیع این واکسین آغاز کند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که مقام‌های وزارت‌‌های صحت و خدمات بشری و دفاع امریکا دیروز در تماس با خبرنگاران و سپس با نشر اسنادی در مورد طرح توزیع واکسین به ایالت‌ها معلومات دادند.
یکی از این مقام‌ها گفت که هدف این است که انتقالات واکسین در جریان ۲۴ ساعت پس از اخذ جواز، به سمت مراکز تطبیق واکسین آغاز شود.
حکومت فدرال امریکا با در نظرداشت سفارش های ادارۀ وقایه و کنترول امراض امریکا در مورد جمعیت به شدت نیازمند به واکسین در سرتاسر آن کشور، سهمیۀ واکسین را به هر ایالت مشخص خواهد کرد.
مقام‌های امریکایی گفته‌اند که شمار محدود واکسین‌های ویروس کرونا تا اوایل دسمبر قابل دسترس خواهد بود و رفته رفته تا اوایل سال ۲۰۲۱ دسترسی به این واکسین در سرتاسر امریکا افزایش خواهد یافت.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز سه شنبه گفت که واکسین ویروس کرونا تا چند هفتۀ دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت.  ترامپ که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکاست، چندی پیش گفته بود که واکسین ویروس کرونا تا پیش از انتخابات در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
مقام‎های امریکایی گفته اند که هم اکنون کار جریان دارد، برکسانی که واکسین کووید۱۹ را دریافت می‌کنند، هیچ هزینه‌ یی نیاید.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا