جامعه

سازمان های تندور اسلامی بیشتر اسلام ستیز اند

کابل باختر 27 جدی
امروز افراط گرایی عامل عمدۀ تشنج درمیان کشورهای بیرونی  بوده و بیشتر  ازهرکشورومردم های دیگر جوامع اسلامی را رنج میدهد که برنامه های   مختلف  منجمله با شعار های  تحریف شده اسلامی ، شماری زیادی از مسلمانان را کشته اند، باآنکه این  شبکه ها با نام  وهویت اسلامی  فعالیت می نمایند مگر عملکرد آنها نشان  میدهد  که فعالیت آنان متاثر از دساتیر  وبرنامه های  سازمان های استخباراتی است و هرگاه  برآنها  رسیده نشود و فعالیت آنان مهار  نگردد برای   آیندۀ  کشور های اسلامی  مشکل  زا خواهند بو د .
از جمله گروه داعش
این گروه توسط ابوبکرالبغدادی  پایه گذاری شد واکنون  درعراق وسوریه فعالیت می کند طی سال گذشته توانست بخش های از این دوکشور را تحت کنترول   خود در آورد، این گروه به نام دیگری  نیز یاد میگردد " دولت اسلامی درعراق وشام " تاکنون  تعدادی  از این  سازمان های تروریستی  اعلام کرده اند که هدف  نهایی آنها ایجاد یک خلافت است، اما داعش این هدف  را به نوعی  به واقعیت تبدیل  کرده است .
براساس گزارش های مختلف ، شبه نظامیان مالزیایی ، اندونیزیایی وفلپینی نیز تحت لوای داعش یک واحد نظامی را درسوریه تشکیل داده اند که می تواند  داعش ها را درجنوب شرق آسیا گسترش دهد، این واحد  مجمع الجزایر، مالایی  برای داعش نام دارد گروه دیگری  به نام القاعده  که درسال 1988 توسط اسامه  بن لادن که درسال  2011 طی عملیات نیروهای  امریکایی  کشته شد  تشکیل  شده است .
القاعده  پس از حملات  11 سپتامبر امریکا به رذالت وخیانت شهره شد اما طی  یک سال  گذشته به دلیل فعالیت های  داعش خیلی  مجال عرض اندام نداشت .
از زمان  مرگ بن لادن این شبکه  توسط ایمن الظواهری مصری رهبری  می شود.
باوجود  این که اخیرأ به نظر  می رسد این گروه درخشش خود را  از دست داده  بسیاری ازاعضای گروه تروریستی مورد بحث دراین گزارش  وابسته  به القاعده  هستند داعش  نیز تازمانی که در اوایل سال گذشته به دلیل شدت قساوت و وحشیگری  از سوی   القاعده  رد شد، بخش ازاین شبکه بود .

القاعده  درشبه جزیره عرب
این گروه درسال 2006 ودرپی  ادغام  دوشاخه یعنی  سعودی  القاعده  ایجاد شد ویکی  از خطرناک  ترین گروه های منشعب از القاعده   محسوب می شو د.
این گروه همزمان  با گسترش  حملات خود به غرب درتلاش  برای تصرف  بخش های ازیمن وهمچنین آموزش  شبه نظامیان  برای پیوستن  به درگیری   ها درعراق وسوریه است .
طالبان افغانستان  درسال 1994 تحت رهبری  ملا محمد عمر  که همچنان  رهبر معنوی  این گروه  محسوب  می شود بنیانگذاری شد، مهمترین  هدف این سازمان  ایجاد یک دولت دینی درافغانستان  عنوان شده است .
این گروه همچین طی سال های 1996 تا 2001 درافغانستان  حکومت وخوانش بسیار سختگیرانه ای وبرتطبیق  شریعت اسلامی  که طالبان از آن  تعبیر وتفسیر خود را  داشتند  تاکید میشد.
این گروه درجریان  عملیات نظامی   امریکا درافغانستان  درپی  حملات  11 سپتامبر  ازحکومت  ساقط شد اما همزمان با خروج نیرو های امریکایی  از افغانستان همچنان فعالیت  دارند.
طالبان پاکستان
دسامبر گذشته  طالبان پاکستان  که با نام  تحریک طالبان پاکستان نیز شناخته  می شود به یک مدرسه دولتی درپشاور  حمله کرد وموجب مرگ 128 تن از جمله 132 کودک شد.
طالبان  پاکستان درحقیقت ائتلافی از گروه شبه نظامیان  مناطق  قومی نیمه خودمختار  درشمال  غرب پاکستان درنزدیکی مرز افغانستان است رهبری کنونی این گروه  بدست ملافضل الله است .
جبهه النصره یا جبهه دفاع از مردم سوریه که با نام  القاعده  سوریه  نیز شناخته می شو د.
این گروه از سوی کشورهای  غرب ، عربستان  سعودی  ، ترکیه واتحادیه  اروپا یک سازمان  تروریستی معرفی شده است، بوکوحرام این گروه قصد دارد تا شیوه های سختگیرانه دین را  درنایجریا اجرا کند  بوکوحرام  درزبان نایجریا ها به معنای  آموزش  غربی گناه است بر زندگی   این مردم   سایه افگنده و مسلمانان  را از شرکت  درهر گونه فعالیت  مربوط  به جامعه  غرب منع می کند.
سال گذشته  بوکوحرام  صد ها دانش  آموز از جمله  200 دختر مدرسه ای را که هم چنان  وضعیت  آن ها نا مشخص  است ربود.
این گروه  مکررأ  از زنان ودختران به عنوان عوامل   انتحاری  درحملات خود استفاده  می کنند.
شبه نظامیان   این گروه حدود  20 هزار مترمربع  از مناطق  شمال شرق نایجریا راتحت کنترول  خود دارند .
این گروه  درجنوری  سال جاری  خوبنار ترین قتل عام خود را درباگاه  شهری  درشمال  شرق نایجریا انجام داد وحدود  دو هزار تن را کشت .
گروه دیگر  به نام جماعه الاسلامیه  وگروه های  منشعب از آن، این گروه  شاخه القاعده درجنوب  شرق آسیا  ومسوول انفجار  سال 2002 دربالی  است که 202 کشته برجا  گذاشت .
این گروه دردهه 1990 وبا کمک های مالی القاعده  درجزایر  سولو ویا سیلان  فیلپینی پایه گذاری شد.
این گروه تاکنون به القاعده  مرتبط  بوده واخیرأ باداعش  بعیت کرده است وگروه  لشکر طیبه گروه شبه نظامیان  پاکستانی  لشکر طیبه مسوول  تروریستی  مبمبی  درسال 2008 است دراین حمله  66 تن کشته شدند از زمان این حمله  اعضای  این گروه  تحت عنوان  جماعت الاعصره فعالیت می کند.
باید گفت که  این سازمان  تهدید جدی علیه تمدن اسلامی  است که نباید آنان را از نظر دور داشت .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا