جامعه

احمد ضیاء مسعود در مراسم یادبود از شهید جنرال داود داود اشتراک کرد

کابل باختر 18 جوزا
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در محفل یاد بود از شخصیت و اندیشه شهدای حادثه 7 جوزای 1390 ولایت تخار که در آن جنرال داود داود و جنرال مولانا شاه جهان نوری شهید شدند اشتراک نمود.
در این محفل که شماری از سران مجاهدین، جوانان، فرهنگیان حضور داشتند نماینده فوق العاده رئیس جمهور در رابطه شخصیت دو جنرال مجاهد گفت آنان دو شخصیت تاثیر گذار در جبهات جنگ علیه کمونیزم در دوره جهاد و در مقابل تروزیم بین المللی در دوران مقاومت مردم افغانستان بودند و از آوانی جوانی در مبارزات آزادی بخش مردم افغانستان نقش برازنده ی ایفا نموده اند و در این دو مرحله بزرگترین افتخارات را نصیب مردم افغانستان ساختند و از نوامیس ملی در مقابل  متجاوزین گروه های افراطی و متجاوز دفاع نمودند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت با وجود همه ی قربانی هایکه مجاهدین در دوران جهاد مقدس مردم افغانستان  و در زمان مبارزه با طالبان و گروه های تروریستی دادند در بدنه نظام جدید که شکل گرفت بنابر عدم و موجودیت برنامه درست و مدون نقش غیر فعال را بازی نمودند. و این بی برنامه گی باعث شد تا مجاهدین به مرور زمان حضور شان در ساختار نظام افغانستان کمرنگ شود.
وی علاوه نمود حضور مخالفین مسلح دولت در ولایت های شمالی کشور و دیگر نقاط افغانستان بازهم بر میگردد بر عدم هماهنگی سران مجاهدین در آن مناطق و اگر مجاهدین در این زمینه اقدام نمایند و حرکت وسیع مردمی را مانند دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان تشکیل دهند و در مقابل هرگونه افراطیت بی ایستند روحیه مخالفین مسلح در آن مناطق شکسته خواهد بود.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور خطاب به تمام مجاهدین کشور گفت مجاهدین باید آمادگی لازم در مبارزه با این گروه ها با حرکت های وسیعی مردمی ضد تروریستی مانند گذشته بگیرند و اگر مجاهدین و مردم مجاهد افغانستان دست به این کار نزنند یگانه بدیل قدرت در افغانستان بازهم طالبان خواهد بود و باید در کنار نیرو های امنیتی کشور ما در مقابل آنان بی ایستم و نگذاریم بالای سرنوشت مردم ما گروه های افراطی حاکم شود.
وی تاکید نمود مجاهدین باید گرد هم آمده اتحاد خود را حفظ نمایند و با ارائه برنامه های بهتر نظام آینده کشور را در دست گیرند.
او همچنان گفت حکومت وحدت ملی کوشش های جدی خود را بخرج می دهد تا برای شهروندان کشور تامین امنیت نماید اما اینکار بدون حضور مجاهدین و کمک آنان با نیرو های امنیتی نتیجه در پی نخواهد داشت .
نماینده فوق العاده رئیس جمهور علاوه نمود وی و رهبری حکومت از تمام اقدمات که در مقابله با این گروه های تروریستی انجام دهند حمایت خواهند نمود تا بتوانیم در همکاری با نیرو های امنیتی و گروه های مجاهدین صلح سرتاسری را در کشور به وجود بیاویم تا تمام نیازمندی های اقتصادی و اجتماعی مردم افغانستان به صورت جدی حل گردد.
در اخیر وی یکبار دیگر به روح تمام شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان و شهدای هفتم جوزا سال 1390 اتحاف دعا نموده گفت امیدوار هستیم تا سال های آینده مشکلات اساسی مردم شریف کشور ما حل گردیده و در فضای صلح زندگی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا