سیاست

با حضور قانونپوه سرور دانش معافیت مالیاتی تعدادی از موسسات تحصیلات عالی خصوصی مورد بحث قرار گرفت

کابل باختر 9 جدی
جلسه ای تحت ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با شرکت سرپرست های وزارتهای عدلیه و مالیه، مشاور حقوقی رییس جمهور، رییس قوانین و اقتصاد اداره امور امروز برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این جلسه معافیت مالیاتی پوهنتون های خصوصی غیر انتفاعی مورد بحث قرار گرفت و معاون رییس جمهور گفت؛ بر اساس قانون، مؤسسات غیر انتفاعی مشمول مالیات دولت نمی باشند. وی در باره غیر  انتفاعی بودن یک مؤسسه گفت: از نظر قانون موسسه ای غیر انتفاعی تلقی می شود که با هدف کسب سود تاسیس نشده و تمام عواید آن صرف اهداف مؤسسه شده و در صورت انحلال تمام دارایی های آن به فرد حقیقی سپرده نشود بلکه یا به نفع دولت مصادره شود و یا به مؤسسه مشابه آن تعلق گیرد.
پس از بحث و اظهار نظر های فنی در این جلسه، فیصله شد که یک کمیته با ترکیب نمایندگانی از وزارت های عدلیه، اقتصاد، مالیه، معارف، تحصیلات عالی و صحت عامه زیر نظر مشاور حقوقی رییس جمهور موضوع را به صورت تخنیکی تعقیب نماید و نظر نهایی خویش را به معاون رییس جمهور گزارش دهد. دراین جسله هم چنین تصویب شد تا زمان ارائه نظر تخنیکی کمیته مذکور، شماری از پوهنتون های خصوصی که مطابق قوانین و مقررات به صورت غیر انتفاعی تاسیس شده اند، از پرداخت مالیات معاف باشند.
بر اساس یک خبر دیگر:
وکلای شوای ملی و سناتوران ولایت بامیان امروز با قانونپوه سرور دانش معاون ریاست جمهوری، دیدار کردند و مطالبات و خواسته های مردم آن ولایت را مطرح و در باره توازن و مشارکت تمام مردم افغانستان در کابینه و بدنه حکومت وحدت ملی گفتگو کردند.
به اساس گفته های آنان ولایت بامیان که همواره مرکز اقتدار و هویت مردم بوده است، اکنون مردم و نهادهای مدنی و نیز شخصیت های سیاسی آن خواستار حضور کادر های تحصیل کرده و با تجربه این ولایت در عرصه های مختلف سیاسی و اداری کشور هستند.
در مقابل قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور نیز ضمن اظهار خرسندی از دغدغه وکلا و سناتوران بامیان نسبت به سرنوشت مردم و ایجاد توازن در عرصه های سیاسی و اداری  کشور، اظهار داشت: من شخصاً نظر شما را تایید می کنم و معتقدم که این حق مردم است که مطالبات خویش را به صورت روشن و شفاف از حکومت داشته باشند و حکومت نیز مؤظف است که در برابر مطالبات و خواست های مردم پاسخگو باشد.
وی تاکید کرد:" شخصاً سعی می کنم که از دفتر معاونیت دوم گرفته درتمام عرصه های اداری و حکومتی، توازن نسبی هم به لحاظ منطقه ای و هم به لحاظ قومی و سیاسی را به وجود آورم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا