جهان

وزیر انکشاف پاکستان جای وزیر اطلاع رسانی برکنار شده می نشیند

اسلام آباد – ایرنا – باختر10عقرب
قرار است 'حسن اقبال' وزیر انکشاف وپلانگذارای  پاکستان، با حفظ سمت خود سرپرستی وزارت اطلاع رسانی را نیز برعهده بگیرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خارجی ،پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی سابق که یکی از افراد صاحب نفوذ کابینه و نزدیک به نواز شریف صدراعظم پاکستان محسوب می شود، روز شنبه گذشته از سمت خود برکنار شد.
دلیل برکناری پرویز رشید، درز کردن برخی اخبار محرمانه مربوط به یکی از جلسات فوق العاده مهم عالی ترین مقام حکومت و اردوی پاکستان در روزهای گذشته به رسانه ها است.
در روزهای گذشته، روزنامه انگلیسی زبان 'داون' پاکستان اخبار محرمانه ای را از محتوای این جلسه منتشر کرد که این اخبار با واکنش تند و سراسیمه حکومت و اردوی پاکستان مواجه شد و حتی خبرنگاری که این خبر را تهیه و منتشر کرده بود، برای مدتی از کشور ممنوع الخروج شده بود.
در خبر جنجالی روزنامه 'داون' آمده بود که مقام های ارشد حکومت در این جلسه به مقامات ارشد اردو هشدار داده بودند که 'با تروریست ها و شبه نظامیان باید بطور جدّی برخورد شود وگرنه کشور درعرصه بین المللی منزوی خواهد شد.'
این رویداد سیاسی که می تواند جایگاه حکومت را در برابر مخالفان تضعیف کند، در شرایطی رخ داده است که احزاب مخالف حکومت پاکستان در تدارک تظاهرات گسترده ضد حکومت در روز چهارشنبه هفته در اسلام آباد هست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا