امنیت

افسر پولیس که فوتو راپورتر المان راکشته غرض بازجویی به کابل انتقال یافته است

کابل باختر23 حمل
یک افسر پولیس که نه روز قبل یک فوتو راپورتر خبرگزاری اسوشیتد پرس را کشت به کابل منتقل گردیده است .
آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت خوست درتماس باخبرنگار آژانس باختر تاکید کرد که نقیب الله افسر پولیس  که به روزجمعه گذشته 15 حمل  برخانم  اینا رادنیدرنیگ شک کرد  و اورا کشت به کابل منتقل شده است .
دراین حادثه خبرنگار کانادایی کیتی گنون شدیدآ جراحات برداشت که درحال  حاضر درالمان تحت مداوا است.
با آنکه روی انگیزه وقتل این فوتوراپورتر المانی چیزی گفته نشده است مگر منابع امنیتی  تائید کرده اند که بازجویی  ازنقیب الله آغاز  گردیده ودرحال  انکشاف است .
صدیق صدیقی  سخنگوی وزارت امور داخله به یک رسانه غربی  گفته است که برخورد مسلکی پولیس با ضارب سبب شد که  عامل زنده بازداشت گردد، درحالیکه در وقایع دیگر عاملان چنین وقایع کشته شده اند . موجودیت عامل میتواند  به بسیاری ازسوالات پاسخ گوید .
اینا نیدرنیگ  فوتر راپورتر اسوشیتد پرس روزجمعه 15 حمل درحالیکه قصد داشت درکاروان ازعساکر وافراد امنیتی  بامواد حساس انتخاباتی ازشهر خوست به ولسوالی تنی آن ولایت برود با شلیک مرمی  از سوی فرد که لباس  نظامی  داشت به قتل  رسید. ضارب به زودی وبدون  مقاومت ازسوی پولیس  بازداشت گردید . مسوولان امنیتی ولایت خوست گفته اند که عامل نقیب الله گذشته جرمی ندارد. وی دراصل ازولسوالی شینواری غوربند ولایت پروان است واز مدت سه سال به اینطرف در دستگاه پولیس  ولایت خوست کا رمیکرد دراین مدت ازوی حرکت مشکوکی دیده نشده بود.
یک افسر عالی  رتبه پولیس  وزارت امور داخله به خبرنگار آژانس باختر گفت که قضیه درحال انکشاف است وبه زودی معلوم خواهد شد که هدف وی از قتل  این خانم چه بوده است درگذشته نیز شماری از اتباع خارجی منجمله شماری از نظامیان غربی درحملات خودی که حمله کلاه سبزها برکلاه آبی ها نام گرفت کشته شده اند مگر قتل  یک خانم  آن هم یک فوترراپورتر به دست یک نظامی قضیه نو است متهم درتحقیق ابتدائیه گفته خود نمیداند که برای چه این کار را کرده است برخی گفته اند که او از یک نوع بیماری عصبی ( مرگی) رنج میبرد مگر نهادهای امنیتی تاکید دارند که این گفته نمیتواند عامل قضیه قتل این فوترراپورتر را برائت دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا