جامعه

از روز جهانی زمین دربلخ گرامیداشت شد

مزار شریف 2 ثور باختر
از روز جهانی زمین طی همایشی امروز از سوی اداره حفاظت محیط زیست ولایت بلخ گرامیداشت شد.
در این همایش که شماری از روسای ادارات دولتی، نهاد های مدنی و جوانان اشتراک روزیده بودند، ابتدا عبدالفیاض مهرآیین سرپرست معاونت مقام ولایت بلخ روی اهمیت زمین صحبت کرد و گفت: از پیدایش زمین چهار میلیارد سال میگذرد و زمین فرزند آفتاب است و طبیعت چادر زمین ماست، انسان فرزند زمین میباشد. بناً باید دامن مقدس زمین را پاک و منزه نگهداشت، زیرا جز کره زمین، دیگر هیچ جای برای موجودات زنده امکان حیات نیست. انسان ها از خاک بر افلاک میرسد، باید برای محیط عاری از آلودگی همه دست به دست هم بدهیم، کوشش کنیم هر شخص در محوطه کار و زندگی اش به این امر توجه لازم داشته باشد و رسالت و مسوولیت شان را در قبال زمین ادا نماید.
داکتر محمد افضل حدید رئیس منتخب شورای ولایتی بلخ نیز روی حفاظت محیط زیست و ارزش زندگی تاکید نمود و از اداره حفاظت محیط زیست کشور خواست تا برای جلوگیری از گازهای مضره در بنادر کشور اقدامات جدی را روی دست بگیرد.
در این همایش موضوعات مهم محیط زیستی از سوی تیم تخینکی اداره عالی محیط زیست کشور برای اشتراک کننده گان به نمایش گذاتشه شد.
روز جهانی زمین برای اولین بار در سال 1970 میلادی در جهان بزرگداشت شد و در سال 2002 افغانستان این موافقتنامه را به امضا رساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا