امنیت

وزیر امور داخله میگوید : به آزار و اذیت مسافران درمیدان هوایی کابل نقطه پایان گذاشته شود

کابل باختر/ 7/ اسد
ویس احمد برمک وزیر امور داخله ازآن چه که آزار و اذیت مسافران در میدان هوایی بین المللی  کابل کابل توسط پولیس میخواند به شدت انتقاد کرده و هشدار میدهد که دیگر ازاین گونه تخطی های پولیس چشم پوشی نخواهدکرد.
وزیر امور داخله دیروز درمراسم معرفی فرمانده پولیس میدان هوایی حامدکرزی برخورد برخی از منسوبین پولیس میدان هوایی با مسافران را شرم آورخواند.
برمک با انتقاد از برخورد ورفتار برخی از منسوبین پولیس میدان هوایی با مسافران گفت پولیس میدان هوایی برخورد مناسب ، مسلکی و ملی با مسافران داخلی و خارجی نداشته کهچنین رفتاری شایسته پولیس افغانستان نمی باشد.
او افزود ، پولیس میدان هوایی کابل از یک مسافر افغانستان که از امریکا یا جای دیگر به کشور آمده است به جای این که به او بگوید خوش آمدی درافغانستان برایت خوش بگذارد و سوال های بی جا ماننددرامریکا چه کار می کردی ،چه وظیفه داری ، می پرسد که برای پولیس شرم آوراست.
وزیر امور داخله بیان داشت ، درکنار سوال های بی جای پولیس ، مسافران داخلی و خارجی از سوی مسوولان میدان هوایی مورد آزار واذیت قرار میگیرند.
به گفته او اگر پولیس از کسی خوشش آمد به ناحق او را ایستاد کرده مورد آزار و اذیت روحی و حتا جسمی قرارمیدهد.
وی با بیان این مطلب که باید به آزار و اذیت مسافران در میدان هوایی کابل نقطه پایان گذاشته شود به منسوبان پولیس هشدار داده گفت اگر رفتار تان درمقابل مسافران داخلی و خارجی اصلاح نشود ، من شخصاً متخلفان را محاکمه خواهم کرد باز هرچه به او نام میگذارید  بگذارید محاکمه صحرایی و یا هم غیر صحرایی ؟
او از منسوبین پولیس میدان هوایی کابل خواست ، درصورتی که به موارد مشکوک سرمیخورند محترمانه و با درنظرداشت اصول مسلکی با آن برخورد کنند.
وزیر امور داخله همچنان تائید کرد که برخی از مسوولان  درمیدان هوایی بین المللی  کابل درقاچاق مشروبات الکولی دست دارند.
برمک گفت قبلاً راپور داشتم که بعضی هم کاران ما درانتقال مشروبات دست داشتند و این کار برای ما قابل قبول نیست و باید چنین کارها در درمیدان هوایی بین المللی  کابل متوقف شود.
پیش از این نیز گزارش هایی از آزار و اذیت مسافران به ویژه بانوان درمیدان هوایی بین المللی کابل و هم چنان قاچاق موادمخدر و مشروبات الکولی ازاین میدان به نشر رسیده بود.
اما این برای اولین بار است که بلند پایه ترین مقام امنیتی با تایید دست داشتن پولیس در این جرایم ازآن به شدت انتقاد میکند.
ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا