فرهنگ

پیام تسلیت وزارت اطلاعا ت وفرهنگ !

کابل باختر/ 14/ عقرب
وزارت اطلاعات وفرهنگ حادثه تروریستی امروز درشهر لشکرگاه ولایت هلمند را که از اثر آن خبرنگار آریانا نیوز جان باخت با الفاظ شدید محکوم میکند.
نعمت الله زهیر خبرنگار شبکه تلویزیونی آریانا نیوز صبح امروز در ناحیه دوم شهر لشکرگاه حین تهیه گزارش از اثر انفجار ماین کنار جاده جان باخت و راننده وی شدیداً زخمی شد .
آقای زهیر خبرنگار با رسالت و مستعد بود که از چند سال به اینطرف با شبکه تلویزیونی آریانا نیوز کار میکرد. حضور او در خط مقدم جبهه درولایت نا آرام هلمند از یک سؤ ثابت میسازد خبرنگاران وکارکنان عرصه مطبوعات به خاطر آگاهی ساختن مردم از وقایع کشورشان، چون نیروهای امنیتی و دفاعی درخط نخست قرار دارند، ضمناً حادثه امروز نمایانگر آن است که خبرنگاری و کار در رسانه ها هنوزهم یک مسلک خطرناک درافغانستان است زیرا گروه ها و افراد درکشور وجود دارند که تحمل کار آزاد رسانه ها را ندارند و هر آن، به گونه یی عامل بروز خشونت علیه رسانه ها و خبرنگاران میشوند.
ما در طول ماهها و سالهای اخیر شاهد خشونت های زیادی دربرابر خبرنگاران و برخی رسانه ها بوده ایم که در مواردی به قیمت جان آنها تمام شده است.
حادثه امروز و شهادت نعمت الله زهیر نمونه یی از آن است.
وزارت اطلاعات وفرهنگ ضمن آنکه ماین گذاری امروز درشهر لشکرگاه و قتل نعمت الله زهیر را با الفاظ شدید محکوم می نماید، تاکید دارد که وضعیت کنونی پذیرفتنی نیست، باید نهادهای مسوول برای رفع تهدید ها و چالش های که در برابر کار و خبرنگاران و رسانه درکشور وجود دارد گام بردارند و وزارت اطلاعات وفرهنگ را درایجاد یک فضا مصئون کاری برای رسانه ها کمک کنند.
آزادی بیان یک دستاورد قابل لمس برای مردم افغانستان است ، مردم ونهادهای امنیتی باید حمایت شان را در دفاع از رسانه ها و خبرنگاران بیشتر سازد .
قابل به تذکراست که بیطرفی یک اصل در کار رسانه ها بوده این اصل از سوی اصحاب رسانه یی تطبیق میگردد امید است که جناح های درگیر در افغانستان، نیز رسانه ها یک رکن بیطرف بدانند و این دید را در خود تقویت بخشند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا