جهان

برنامه اتحادیه آسیان برای مقابله با تهدیدات داعش در جنوب شرق آسیا

کوالالمپور/ایرنا/باختر/2 حوت
مالزیا و میانمار امروز خواستار برنامه ریزی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا "آسیان" برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش شدند.
به گزارش ایرنا، هشام الدین حسین ، وزیر دفاع مالزیا و جن وای لوین، همتای میانماری وی در مذاکراتشان، گروه تروریستی داعش را تهدید واقعی دانستند که تلاش دارد تفکرات افراطی خود را در نقاط مهم و کشورهای عضو اتحادیه آسیان گسترش دهد.
مالزیا، میانمار، تایلند، فیلیپین، اندونزیا، برونئی، سنگاپور، کمبودیا، ویتنام و لائوس اعضای این اتحادیه هستند که اکنون ریاست آن با مالزیا است.
به نوشته روزنامه نیو استریت تایمز، وزیر دفاع مالزیا پس از گفتگو با همتای میانماری اش اعلام کرد که هر دو کشور توافق کردند کشورهای عضو آسیان باید در یک برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات داعش همکاری خود را افزایش دهند.
مالزیا در پی آن است تا نهمین جلسه وزرا دفاع کشورهای عضو آسیان را همزمان با نمایشگاه بین المللی هوا – فضا در لنکاوی مالیزیا برگزار کند.
هم اکنون براساس آمار رسمی بیش از 60 مالیزیایی با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند و ده ها حامی تروریست ها نیز در این کشور بازداشت شده اند.
ایمن الظواهری، امیر خود خوانده القاعده اخیراً به طور تلویحی از مسلمانان جنوب، جنوب شرق و شرق آسیا دعوت کرده بود به این گروه تروریستی بپیوندند.
هر چند رهبران اسلامی میانمار دعوت این تروریست را رد کردند، اما میانماری های مسلمان با مشکلات بسیاری در این کشور و کشورهای همسایه دست و پنجه نرم می کنند و امکان نفوذ گروه های تروریستی در این قشر زجر کشیده می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا