جهان

آلمان: کاهش سربازان امریکایی می‌تواند به امنیت ناتو صدمه بزند

برلین/ دویچوله/ ۲۱ جوزا/ باختر
وزیر دفاع آلمان گفته است که برنامه احتمالی دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، برای خارج کردن بیش از یک چهارم سربازان امریکایی از آلمان می‌تواند نه تنها به ناتو بلکه به خود ایالات متحده امریکا نیز صدمه بزند.
  روزنامه‌های امریکایی واشنگتن پست و وال استریت ژورنال گزارش داده اند که رییس جمهور ایالات متحده امریکا طرحی  امضا کرده است که براساس آن شمار نیروی امریکایی مستقر در آلمان از ۳۴۵۰۰ سرباز به حدود ۲۵ هزار کاهش می‌یابد. اما خانم انه گریت کرامپ کارنباور، وزیر دفاع جمهوری فدرالی آلمان در برلین به خبرنگاران گفت که هنوز راجع به چنین تصمیمی معلومات دریافت نکرده اند.
یک مقام قصر سفید که به دلیل اظهارنظر در مسایل داخلی خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس تایید کرد که طرح‌هایی برای انتقال سربازان وجود دارد. او افزوده است که برخی ازاین سربازان ممکن به پولند و تعدادی هم به جاهای دیگر انتقال داده شوند.
این مقام امریکایی گفته است که این تصمیم بخشی از تلاش‌های رییس جمهور و وزارت دفاع برای بازنگری فرماندهی‌های رزمی ایالات متحده امریکا در اطراف جهان است.
وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که اگر ایالات متحده امریکا چنین تصمیمی داشته باشد، این مساله بیشتر از بخش دفاعی آلمان، به کل پیمان ناتو صدمه می‌زند.
خانم کرامپ کارنباور روز دوشنبه در برلین گفت: «واقعیت این است که حضور سربازان امریکایی در آلمان در خدمت امنیت کل پیمان ناتو است، به شمول امنیت خود ایالات متحده امریکا. این بنیادی است که ما براساس آن مشترکاً کار می‌کنیم.»
مقام‌های امریکایی در گذشته نیز احتمال انتقال سربازان امریکایی از آلمان را مطرح کرده بودند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا