جهان

افغانستان به پیشرفتی که باید نایل میشد نرسیده است

کابل باختر 7 میزان
روزنامه نیویارک تایمز درشماره اخیر خود مطلبی رابه قلم احمدرشید ژورنالیست  وتحلیلگر پاکستانی  به نشر  سپرده  که در بخش آن مینویسد: افغانستان به پیشرفتی که باید نایل میشد، نرسیده است .
به گزارش آژانس باختر : به نوشته  روزنامه  از سال 2002 تا سال 2013 میدادی  امریکا بیش از  شش صد وچهل میلیارد دالر  درافغانستان  مصرف کرده است  وقرار بود که  افغانستان  از مرحله وابستگی  کامل جنگی  به قوای  خارجی  به مرحله  متکی شدن به خود بگذرد، اما دست آورد های آن دلخواه نبوده است .
احمد رشید نوشته است  که درسال های 1970 افغانستان  یک کشور فقیر بود اما تقریباً تمام احتیاجات غله خود را خودش تهیه میکرد ومیوه ها ، سنگ های  گرانبها وتولیدات صنایع دستی  آن به خارج هم  صادر میشد ولی اکنون فساد  اداری  ، اتکا به تولید  مواد مخدر  به اقتصاد  این کشور ضربه شدید  وارد  کرده و سبب فرار  صد ها میلیون  دالر سرمایه  از این کشور شده است .
به نوشته  احمد رشید در روزنامه  نیویارک تایمز :  اگر صداقت کامل در افغانستان  ودربین  حامیان بین المللی  آن ایجاد نشود، این کشور  دو باره به آتش  جنگ داخلی سقوط  خواهد  کرد وگروه دیگری به قدرت خواهد  رسید که افراطی  تر از طالبان باشند .
چنانچه درعراق  وسوریه این حالت مشاهده میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا