امنیت

رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی: پنجصد و شصت و شش عملیات انجام دادیم

کابل باختر/ 9/ اسد
یک مقام ارشد وزارت دفاع ملی می گوید: در جریان چهار ماه جنگ پنجصد و شصت و شش عملیات خاص، شبانه و مستقل را علیه طالبان و تروریست ها انجام داده اند.
به گزارش آژانس باختر، جنرال افضل امان رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی که روز گذشته در یک نشست خبری سخن میگفت روی انکشافات اخیر امنیتی درکشور بخصوص حملات اخیر طالبان و رد و بدل شدن دو سه ولسوالی ، معلومات داد. او گفت: مخالفان مسلح برخی مناطق محدود را درشماری از ولایت ها تصرف کرده اند.
طالبان در هنگام پیشروی تلفات سنگین را متحمل شدند و همچنان وقتی که مناطق دو باره از کنترول شان خارج ساخته شد متقبل تلفات سنگین شده اند.
جنرال امان گفت که ما در جنگ های اخیر پیشرفت ها، تصرفات، دستاورد ها داشته ایم و تکتیک های خوب نظامی را به کار برده ایم .
این جنرال اردوی ملی همچنان گفت که درجریان ماه های گذشته بیشتر از صد حمله تهاجمی مخالفان مسلح دفع شده و با تحرک و جاسازی نیروهای اردوی ملی از 41 ولسوالی در برابر تهاجم طالبان دفاع شده است.
او گفت: به جز از چهار ولسوالی که قبلاً در ولایت های هلمند، زابل وغزنی در اختیار طالبان بود، طالبان به هیچ ولسوالی دیگر حاکمیت ندارند.
باید گفت که طی روزها و ماههای اخیر طالبان حملات شان را در کشور تشدید بخشیده و بر بعضی مناطق درشمال کشور دست یافتند مگر این حاکمیت موقت بوده است به تازه گی طالبان بر ولسوالی کوهستانات درسرپل و نوزاد در هلمند دست یافته اند که امروز ولسوالی نوزاد دوباره به تصرف نیروهای دولتی در آمد و طالبان تلفات زیادی را متحمل شدند.
دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع که درنشست خبری دیروز شرکت داشت تائید کرد که با درنظر حجم مشکلات موجود، کمبودی های در نیروهای هوایی کشور وجود دارد ما در جنگ بر حمایت هوایی ضرورت داریم اما نیروهای افغان تا حال از این امکانات به گونه کامل برخوردار نیستند.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا