سیاست

قطب الدین هلال و درآمد پنجاه هزار دالر درماه

کابل باختر/ اول / حوت
اخباری وجود دارد که میرساند که قطب الدین هلال معاون حزب اسلامی گلبدین حکمتیار ماهانه پنجاه هزار دالر از کشور انگلستان مگر از طریق شورای عالی صلح بدست می آورد.
این پول بنام معاش و خرچ دسترخوان از بخش کمک های بریتانیا به قطب الدین هلال پرداخته میشود.
رسانه های افغانی و بین المللی خبردادند، هلال به گونه یی منظم از شورای عالی صلح حقوق دریافت کرده است . درحالیکه رهبر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار  همچنان به عنوان مخالف مسلح دولت باقی مانده و هنوز هم به رسیدن اهداف از طریق نظامی تاکید دارد.
با وجود آنکه موقف آقای هلال دررابطه به گلبدین حکمتیار واضح است مگر او هنوزهم معاش و خرچ دسترخوان خود را از کشور انگلستان و ازمسیر شورای عالی صلح دریافت میکند.
قطب الدین هلال یکتن از نامزدان انتخابات اخیر ریاست جمهوری درافغانستان بود و گلبدین حکمتیار به پیروانش دستور داده بود تا درانتخابات به نفع آقای هلال رای دهند.
هلال دراین انتخابات یک فیصدی ناچیز ونهایت پایان داشت.
خبر اخذ معاش هلال از سوی انگلستان مگر از مسیر شورای عالی صلح درحالی منتشر میشود که نسبت به کار این شورا ها انتقاد های زیادی وجود دارد منتقدان سیاسی نظام و کشورهای تمویل کننده کارشورای عالی صلح را غیر موثر خوانده اند به همین دلیل انگلستان ، امریکا که درکنار آلمان و چین بزرگترین تمویل کننده گان این شورا بودند کمک های شان را با شورای یاد شده به حالت تعلیق درآوردند این دوکشور فعلاً دررهبری و بی نتیجه بودن کارکمیسیون یاد شده را دلیل تعلیق کمک های شان معرفی داشته اند همچنان از عدم موثریت آن نیز سخن گفته اند.
معلوم نیست که با قطع کمک های مالی انگلستان با شورای عالی صلح ، معاش آقای هلال نیز قطع خواهد شد یا خیر ؟
شماری از آگاهان سیاسی میگویند که شورای عالی صلح را منبع خوبی برای تمویل قانونی بعضی از چهره های مخالف نظام دانسته اند.
باید گفت که یک عضو بلند پایه شورای عالی صلح از گفتگو به آژانس باختر درخصوص تادیه معاش ازسوی آن شورا به قطب الدین اظهار بی خبری کرد و در این خصوص تبصره نکرد و جواب این پرسش را به مسوول بخش مالی آن شورا ربط داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا