سیاست

مسعود: بهبود وضعیت حکومتداری محلی در صدر الویت های ما قرار دارد

کابل/2/قوس/باختر
احمد ضیاء مسعود نمایندۀ خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب امروز در دیدار از ادارۀ مستقل ارگانهای محلی، در مورد اولویت ها، چالش ها و دستآورد های حکومتداری محلی با مسوولین اداره بحث و گفتگو نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی اداره ارگان های محلی به آژانس باختر: عبدالخالق فراهی رییس عمومی ادارۀ مستقل ارگانهای محلی، ضمن خوش آمد گویی به نمایندۀ خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خاطر نشان کرد و گفت: "حکومتداری محلی با وجود دستآوردهای که درین زمینه دارد با یک سلسه چالش ها نیز مواجه بوده و جهت رفع این چالشها نیاز  به حمایت سیاسی در سطوح بلند دیده میشود.
فراهی افزود: " میخواهم یاد آورشوم، که اولاً، طبق هدایت رییس جمهور انتقال چهل فیصد بودجۀ انگشافی در آیندۀ نزدیک به ولایات کشور ممکن گردد. ثانیاً، صلاحیتهای تدارکاتی و بودجوی والیان کشور نیز بیشتر شود و همچنان به آن خلا ها که در نتیجۀ انحلال تیم های بازسازی ولایتی بوجود آمده است نیز توجه جدی گردد. توجه شما را نیز خواهانیم، تا در قسمت تصویب قوانین شاروالیها و ادارات محلی در سطوح بالا حمایتهای جدی صورت گیرد." 
احمد ضیاء مسعود،  نمایندۀ خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، پس از توضیحات که از سوی مسوولین اداره، راجع به امورات مربوطه پیشکش گردید، توجه به ساحۀ حکومتداری محلی را یکی از اولویت های حکومت تازه دانست.
مسعود افزود، بوجود آوردن محیط مناسب باور میان حکومت و مردم و همچنان یقینی کردن شفافیت در امورات حکومتی تعهد حکومت تازه میباشد. (( ما تلاش می کنیم، تا اعتماد مردم را از طریق روند عرضۀ خدمات موثر و عادلانه، جلب کرده و از این طریق تغییر مثبت در زندگی مردم را به وجود آوریم. من به شما اطمینان میدهم که جهت رفع تمامی چالش های که سد راه حکومتداری محلی وجود دارد سعی خواهیم نمود و از تلاش های شما نیز حمایت میکنم.))
قابل یاد آوریست، ادارۀ مستقل ارگانهای محلی، جهت حل چالش های حکومتداری محلی با دفتر نمایندۀ خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب از نزدیک کار میکند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا