سیاست

ایتالیا به کمک های همه جانبه خویش به افغانستان ادامه می دهد

رئیس اجرائیه کشور با رئيس ستاد ارتش ایتالیا دیدار کرد
کابل باختر30 قوس
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز با سترجنرال کلودو گرازینو رئیس ستاد ارتش ایتالیا و هیئت همراهش در دفتر کارش کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست اجراییه به آژانس باختر: رئیس اجرائیه کشور تشریف آوری گرازینو را به افغانستان خیرمقدم گفت و روابط میان دو کشور را تاریخی، دیرینه و صمیمی توصیف نمود و از حمایت و حضور کشور ایتالیا در افغانستان در مراحل مختلف سپاسگزاری کرد. رئیس اجرائیه کشور در این راستا از حمایت‌ها و تعهدات سخاوتمندانه ایتالیا در کنفرانس وارسا و بروکسل، قربانی‌های این کشور در افغانستان و برنامه‌های عمران و بازسای ایتالیا در افغانستان به ویژه در هرات به قدردانی یاد نمود.
رئیس اجرائیه با ارائه تصویر کامل از وضعیت امنیتی افغانستان و دستاوردهای قوای مسلح کشور بر تحکیم روابط نظامی و تقویت قوای مسلح کشور از سوی ایتالیا تاکید کرد. رئیس اجراییه کشور با اشاره به خدمات گرازینو در افغانستان تاکید کرد که شناخت وی از وضعیت می‌تواند در شناخت اولویت‌ها و تحکیم روابط نقش به سزایی ایفا نماید.
سترجنرال کلودیو گرازینو رئیس ستاد ارتش ایتالیا در صحبت‌هایش با تشکر از استقبال گرم حکومت افغانستان روابط میان دو کشور را تاریخی، دوستانه و صمیمی توصیف نمود و خواهان تحکیم این روابط و حفظ دستاوردهای سالیان پسین گردید.
سترجنرال کلودیو گرازینو رئیس ستاد ارتش ایتالیا در صحبت‌هایش حمایت درازمدت کشورش را با افغانستان در قالب نیروهای حمایت قاطع و ناتو اعلان کرد. گرازینو همچنان از همکارهای تازه کشورش با ارتش افغانستان در بخش آموزش و پرورش و مقابله با ماین خبرداد.
در پایان این نشست داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان طی مراسمی نشان قهرمان ملی، شهید احمدشاه مسعود (رح)، را به جنرال کلودیو گرازینو رئیس ستاد ارتش ایتالیا به پاس خدمات ایشان در تقویت روابط میان دو کشور و خدمت در افغانستان تفویض نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا